Egy németországi felmérés szerint a MediaMarkt, az Ikea és a Toyota reklámszlogenjeit tudják leginkább azonosítani a fogyasztók.
A Magyarországon is ismert jelmondat ("Ich bin doch nicht blöd", "Hülye azért nem vagyok!") hallatán a megkérdezettek 44 százaléka tudta megnevezni a mögötte rejtőző vállalatot, a MediaMarktot. A második leghatékonyabb reklám a Ikea (33 százalék), a harmadik pedig a Toyota nevéhez fűződik, derül ki a Handelsblatt gazdasági napilap és a Dialego piackutató intézet reprezentatív felméréséből.
Érdekesség, hogy a Volkswagen csupán a 16. helyet szerezte meg, annak ellenére, hogy tavaly ugyanakkora összeget fordított termékének reklámozására, mint a lista élén végzett elektronikai áruházlánc.
A felmérés során összesen 1000, 14 év feletti embert kérdeztek meg interneten keresztül. A kiválasztottaknak az elhangzott reklámhoz kellett társítaniuk a megfelelő márkanevet. A kísérletben a Nielsen közvélemény-kutató intézet kimutatása szerinti 100 legtöbbet reklámozott termék jelmondatát tesztelték.
Közöttük természetesen nem szerepeltek azok a szlogenek, amelyekben a márka- vagy a vállalat neve is elhangzik.
(Menedzsment Fórum)
A MediaMarkt szlogenjét ismerik fel legkönnyebben a fogyasztók
Egy németországi felmérés szerint a MediaMarkt, az Ikea és a Toyota reklámszlogenjeit tudják leginkább azonosítani a fogyasztók.