2p

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egy németországi felmérés szerint a MediaMarkt, az Ikea és a Toyota reklámszlogenjeit tudják leginkább azonosítani a fogyasztók.

Egy németországi felmérés szerint a MediaMarkt, az Ikea és a Toyota reklámszlogenjeit tudják leginkább azonosítani a fogyasztók.

A Magyarországon is ismert jelmondat ("Ich bin doch nicht blöd", "Hülye azért nem vagyok!") hallatán a megkérdezettek 44 százaléka tudta megnevezni a mögötte rejtőző vállalatot, a MediaMarktot. A második leghatékonyabb reklám a Ikea (33 százalék), a harmadik pedig a Toyota nevéhez fűződik, derül ki a Handelsblatt gazdasági napilap és a Dialego piackutató intézet reprezentatív felméréséből.

Érdekesség, hogy a Volkswagen csupán a 16. helyet szerezte meg, annak ellenére, hogy tavaly ugyanakkora összeget fordított termékének reklámozására, mint a lista élén végzett elektronikai áruházlánc.

A felmérés során összesen 1000, 14 év feletti embert kérdeztek meg interneten keresztül. A kiválasztottaknak az elhangzott reklámhoz kellett társítaniuk a megfelelő márkanevet. A kísérletben a Nielsen közvélemény-kutató intézet kimutatása szerinti 100 legtöbbet reklámozott termék jelmondatát tesztelték.

Közöttük természetesen nem szerepeltek azok a szlogenek, amelyekben a márka- vagy a vállalat neve is elhangzik.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!