A német-amerikai autógyártó óriás összesen 22 ezer személyautót értékesített a távol-keleti országban, ami 173 százalékos növekedést mutat az előző időszakhoz képest. A cég reményei szerint idén meg tudják duplázni tavalyi forgalmukat, s év végéig összesen 40 ezer járművet lesznek majd képesek eladni, számol be a német Manager Magazin.
A konszern márkái közül a Mercedesből 5500 kelt el az idei év első hat hónapjában. Különösen kedvelt volt az S-modell, amelyből 3500-at értékesítettek, s ezzel a cég a luxusautók piacának élén helyezkedik el Kínában.
A többi, 16.700 eladott járműt (Chrysler, Jeep, Mitsubishi) a Beijing Jeeep Corporation nevű joint venture gyártotta le.
Mint ismert, a DaimlerChrysler a tervek szerint 2005 végén kezdi meg Kínában a Mercedes E és C modellek előállítását, ezekből évente 25 ezret kívánnak értékesíteni. A vállalat emellett azt is fontolgatja, hogy a Maybach luxusmodellt és Smart nevű márkáját is piacra dobja az ázsiai országban.
(Menedzsment Fórum)
A Mercedes a kínaiak legkedveltebb luxusautója
Kiváló félévet zárt a DaimlerChrysler Kínában: eladásai dinamikusan növekedtek, a luxusautók piacán pedig vezető pozícióba került a Mercedes S modelljének köszönhetően.