3p

A Hewitt Associates szerdán tette közzé a Legjobb Munkahely Felmérés közép- és kelet európai eredményét. A magyar vállalatok mellett cseh, lengyel és osztrák cégek versenyeztek a "Legjobb Munkahely" cím elnyeréséért, a megtisztelő címet a lengyelországi Microsoft kapta meg. Szembetűnő a szolgáltató szektor erős jelenléte a rangsorban, amely a szakemberek szerint jelzi, hogy a tehetségekért vívott harc megkezdődött régiónkban is.

Miért éri meg jó munkahelynek lenni?

Ezek szerint úgy tűnik, országra, kultúrára való tekintet nélkül, a felsővezetők és alkalmazottak közötti kapcsolat a munkavállalók elkötelezésének kulcsfontosságú feltétele. A nyitott ajtók politikája, a vezetők megközelíthetősége, a munkavállalók véleményének és javaslatainak meghallgatása hozzájárul ahhoz, hogy az emberek úgy érezzék, "mindenki számít", és ez az érzet jelentősen befolyásolja a magas üzleti eredményeket. Az adatok szerint a Legjobb Munkahelyek munkavállalóinak 72 százaléka érzi úgy, hogy a vezetők tisztességesen bánnak vele, míg a többi cégnél ez csak 48 százalék.

Azok az emberek, akiknek véleménye meghallgatásra talál, pozitív változásokat várnak, a javaslatok megválaszolására fordított idő és figyelem meghozza gyümölcsét: a sikeres vállalat és munkavállalói közötti elengedhetetlen bizalom formájában. A munkavállalóknak csupán 33 százaléka érzi úgy, hogy a felsővezetők törődnek a dolgozók véleményével, ez az érték a Legjobb Munkahelyek esetében ennek majdnem kétszerese.

Üzletileg is megéri

Legjobb Munkahelyek üzleti szempontból is sikeresebbek, állítják a szakértők, a dolgozói teljesítmény rendszeres mérése, a vállalati és egyéni célok összehangolása arra sarkallja a munkavállalókat, hogy a vállalat céljait tartsák elsősorban szem előtt. Amennyiben a teljesítményhez való hozzájárulást - mind erkölcsileg, mind pénzben - jutalmazzák, a munkavállalók a következő évben is jól teljesítenek, hiszen a teljesítményarányos kompenzáció az egyik első az elkötelezettséget növelő tényezők közül.

A régió négy résztvevő országának vannak közös erényeik és bűneik, mindezek ellenére van köztük néhány szembetűnő különbség is. Általában kollegiális kapcsolataikkal, munkakörnyezetükkel és felettesük támogatásával a legelégedettebbek a régióban dolgozók. A problémát csak az jelenti, hogy a fentiek éppen csak azt szolgálják, hogy valaki ne hagyja ott vállalatát, de a motiváláshoz, jobb teljesítményre ösztönzéshez ezek nem jelentenek elég tartalékot. A régió munkahelyei egységesen vonultatják fel a legnagyobb elégedetlenséggel jellemezhető területeket: a fizetés teljesítményarányossága és a vonzó karrierlehetőségek hiánya a legtöbb munkahelynél áthidalhatatlan problémának tűnik. A cseh és lengyel munkavállalók számára a cég hírneve, míg az osztrákok és magyarok számára a szakma szeretete a legfőbb megtartó tényező.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!