Miért éri meg jó munkahelynek lenni?

Ezek szerint úgy tűnik, országra, kultúrára való tekintet nélkül, a felsővezetők és alkalmazottak közötti kapcsolat a munkavállalók elkötelezésének kulcsfontosságú feltétele. A nyitott ajtók politikája, a vezetők megközelíthetősége, a munkavállalók véleményének és javaslatainak meghallgatása hozzájárul ahhoz, hogy az emberek úgy érezzék, "mindenki számít", és ez az érzet jelentősen befolyásolja a magas üzleti eredményeket. Az adatok szerint a Legjobb Munkahelyek munkavállalóinak 72 százaléka érzi úgy, hogy a vezetők tisztességesen bánnak vele, míg a többi cégnél ez csak 48 százalék.
Azok az emberek, akiknek véleménye meghallgatásra talál, pozitív változásokat várnak, a javaslatok megválaszolására fordított idő és figyelem meghozza gyümölcsét: a sikeres vállalat és munkavállalói közötti elengedhetetlen bizalom formájában. A munkavállalóknak csupán 33 százaléka érzi úgy, hogy a felsővezetők törődnek a dolgozók véleményével, ez az érték a Legjobb Munkahelyek esetében ennek majdnem kétszerese.
Üzletileg is megéri
Legjobb Munkahelyek üzleti szempontból is sikeresebbek, állítják a szakértők, a dolgozói teljesítmény rendszeres mérése, a vállalati és egyéni célok összehangolása arra sarkallja a munkavállalókat, hogy a vállalat céljait tartsák elsősorban szem előtt. Amennyiben a teljesítményhez való hozzájárulást - mind erkölcsileg, mind pénzben - jutalmazzák, a munkavállalók a következő évben is jól teljesítenek, hiszen a teljesítményarányos kompenzáció az egyik első az elkötelezettséget növelő tényezők közül.
A régió négy résztvevő országának vannak közös erényeik és bűneik, mindezek ellenére van köztük néhány szembetűnő különbség is. Általában kollegiális kapcsolataikkal, munkakörnyezetükkel és felettesük támogatásával a legelégedettebbek a régióban dolgozók. A problémát csak az jelenti, hogy a fentiek éppen csak azt szolgálják, hogy valaki ne hagyja ott vállalatát, de a motiváláshoz, jobb teljesítményre ösztönzéshez ezek nem jelentenek elég tartalékot. A régió munkahelyei egységesen vonultatják fel a legnagyobb elégedetlenséggel jellemezhető területeket: a fizetés teljesítményarányossága és a vonzó karrierlehetőségek hiánya a legtöbb munkahelynél áthidalhatatlan problémának tűnik. A cseh és lengyel munkavállalók számára a cég hírneve, míg az osztrákok és magyarok számára a szakma szeretete a legfőbb megtartó tényező.