A Nike elnöke, Phil Knight ellen fordult az Adbusters antiglobalizációs szervezet. A reklámellenesek akciója során óriásplakátot helyeztek el a sportszergyártó cég székháza előtt, emellett misztikusnak szánt fekete matricák lepték el a helyszínt, elsősorban az elnök irodájának környékét.
Az Adbusters ennél a helyi jellegű performansznál jóval nagyszabásúbb, mintegy 130 ezer fontos költségű akciót szervezett, melynek során a Nike marketingjét parodizáló subvertisementeket (reklámszerűségeket) jelentettek meg a sajtóban és a televízióban. Ezek jelszava: 'Rethink the cool', azaz 'Gondold újra, mi az, hogy menő'.
Az Adbusters reklámjainak középpontján a Nike pipa jelének 'kicikizése' áll. Blackspots néven egy saját edzőcipőt is piacra szándékozik dobni a szervezet, mely a Converse-hez fog hasonlítani. Máris jelentkezett 256 kereskedő, aki árulná a feltehetően kultusz tárggyá váló cipőt.
Az egyre unalmasabb és minden felületet eluraló reklámok ellen a fejlett országokban mind gyakrabban indulnak szervezett reklámellenes akciók. A reklámokat ellenzők első ellenségei a dohánygyárak voltak, a cigaretták hirdetései ellen évtizedek óta zajlanak akciók.
Március elején Marseilles-ben szerveztek tüntetést a várost elborító óriásposzterek ellen a civil, elsősorban zöld szervezetek. Az üres felületeket a szimpatizánsok 'hagyjatok békén minket', és 'reklám nélkül fejezem ki magam' feliratokkal írták tele. A rendőrök nem léptek fel a megmozdulás résztvevői ellen.
(Menedzsment Fórum)
A Nike a reklámellenes akciók legújabb áldozata
A Nike elnöke, Phil Knight ellen fordult az Adbusters antiglobalizációs szervezet. A reklámellenesek akciója során óriásplakátot helyeztek el a sportszergyártó cég székháza előtt, emellett misztikusnak szánt fekete matricák lepték el a helyszínt, elsősorban az elnök irodájának krönyékét.