3p

A mobilkésszülékek gyártóinak nemzetközi rangsora ugyan az elmúlt időszakban nem változott, ám a piaci részesedések eltolódtak. Továbbra is sa Nokia a legnagyobb, majd a Motorola, a Samung, a Siemens és az LG áll.

A gyártók az elmúlt időszakban sorra jelentették meg negyedéves tőzsdei jelentéseiket és a cégek többsége - a piacvezető Nokia kivételével - az eredmények javulásáról, vagy legalább növekvő eladásokról és piaci részről számolt, így nem csoda, hogy épp a Nokia adott számot a korábbiaknál gyengébb évkezdetről. A piacon második Motorola 25,3 millió, a harmadik Samsung 20,1 millió mobilt adott el 2004 első negyedévében, a Sony Ericsson 8,8 milliós, az LG 8,75 milliós eladásról számolt be.

A Motorola negyedéves jelentése szerint a cég mobiltelefon eladásai az egy évvel korábbihoz képest 51 százalékkal nőttek, a cég szignifikánsan javított piaci részén Európában - ugyanakkor megállt az árak csökkenése is. A Motorola jelentése szerint átlagos mobiltelefon árak 2004 első negyedévében éves szinte 16 százalékos, 2003 negyedik negyedévéhez képest 12 százalékos növekedést mutattak.A Motorola egyébkén az elő negyedévben 25 új mobilt mutatott be, és ezek közül 16 volt kamerával egybeépített. A 25 új telefon közül ugyanakkor a piacon egyelőre csak 5-6 jelent meg.

Az egyre jobban előretörő Samsung az előző negyedévhez képest mintegy 4,6 millió darabbal növelte eladásait és a következő negyedévben további növekedést tervez. A Siemens közleménye szerint a Siemens Mobil 2004 első negyedévében 12,8 millió mobilkészüléket értékesített, az egy évvel korábbi 8 millió után. A Siemens így a gyártók között a negyedik helyen áll.

Az LG a jelenlegi negyedévben 12 millió darabos, éves szinten 40 milliós eladással számol. A cég 2004 első negyedévében 8,75 millió darab mobilt adott el. Az LG korábban 2004-re 36 millió mobiltelefon eladását tervezte, most viszont a növekvő eladások mellett csökkenő profit tartalomról számolt be. A koreai gyártó jelentésében úgy kalkulált, hogy éves szinten a 541 millió mobilt adnak majd el a gyártók a 2003-as 517 millió darab után - és ezen a piacon az LG részesedése a 2003-as 5,3 százalékról 7 százalékra nő majd. Az LG saját piaci növekedését elsősorban az észak-amerikai, indiai és brazil piacon várja.

A világ ötödik legnagyobb gyártója címért az LG-vel mérkőző Sony Ericsson a kamarás telefonok sikerének köszönhetően negyedéves eladásait 5,4 millió darabról 8,8 millióra növelte. A cég ezzel jelentősen túlteljesítette a 2004 első negyedévére az elemzők által várt 7,3 millió darabos eladási adatot is. A Sony Ericsson számításai szerint piaci részesedése 6,8 százalékra nőtt 2004 első negyedévében, miután a becslések szerint a globálisan összesen 130 millió mobilt adtak el a gyártók. Elemezők szerint a Sony Ericsson sikere jelentős részben az átlagárak csökkenésének köszönhető. (MTI)

Kapcsolódó anyagok
Újabb félmilliárd mobil talál gazdára
Erősebb lett a Nokia, kisebbek a konkurensek

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!