2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Első féléves nettó nyereségének 23 százalékos növekedéséről számolt be csütörtökön a Publicis, amely a közelmúltban lezajlott konszolidációnak köszönheti a jó eredményeket.

A tevékenységi körök konszolidációja a Publicis-nek is bejött. A világ negyedik legnagyobb marketingügynöksége a szervezeti változtatásoknak köszönhetően tudott lefaragni a bevételeit terhelő adóból. A Publicis az idei év első félévében 80 millió eurós nettó eredményt mutatott fel az előző év azonos időszakának 65 milliójával szemben, mivel a tavalyi 37,8 százalékos adótartalom helyett most csak 34,5 százalékkal kellett számolnia.
[ajanlo=73][igazitas=left/]
A belső összeolvadások, vagyis a jogi személyiségek számának csökkentése mellett a menedzsmentben történt változások is hozzájárulnak majd a jobb működéshez. Az ezentúl Publicis Grouppe Media néven futó igazgatótanácsban a holdinghoz tartozó két másik médiaügynökség hálózata, a Starcom MediaVest Group és a Zenithmedia is bekerült, ez a médiavásárlást és -tervezést teszi hatékonyabbá.

A Publicis természetesen a konszolidációval elérhető adócsökkentés kapcsán került az érdeklődés középpontjába. A reklámpiacon ugyanis egy másik, nagy jelentőségű akvizíció is lezárul, méghozzá a Grey Global Group, és a rá ajánlatot tévő ügynökségek valamelyike között. A brit WPP, a piac második legnagyobb szereplője, többek között azért nyújtotta be ajánlatát a Grey-re, mert a két cég tevékenységi körei jól kiegészítenék egymást, és így a közös szervezet az adózás szempontból is kedvezőbb helyzetbe kerülhetne.

Mint arról már korábban a Menedzsment Fórum is beszámolt, a Grey Global Group-ra a WPP-n kívül a Havas és a Hellmann & Fridemann médiaügynökség, valamint a Providence Equity Partners befektetési vállalat is tett ajánlatot. Az összegekről csak annyit lehet tudni, hogy az nem haladja meg az 1,25 milliárd dollárt, amely némileg alatta marad a Grey elemzők által becsült piaci értékének, vagyis a másfél milliárd dollárnak.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!