A tevékenységi körök konszolidációja a Publicis-nek is bejött. A világ negyedik legnagyobb marketingügynöksége a szervezeti változtatásoknak köszönhetően tudott lefaragni a bevételeit terhelő adóból. A Publicis az idei év első félévében 80 millió eurós nettó eredményt mutatott fel az előző év azonos időszakának 65 milliójával szemben, mivel a tavalyi 37,8 százalékos adótartalom helyett most csak 34,5 százalékkal kellett számolnia.
[ajanlo=73][igazitas=left/]
A belső összeolvadások, vagyis a jogi személyiségek számának csökkentése mellett a menedzsmentben történt változások is hozzájárulnak majd a jobb működéshez. Az ezentúl Publicis Grouppe Media néven futó igazgatótanácsban a holdinghoz tartozó két másik médiaügynökség hálózata, a Starcom MediaVest Group és a Zenithmedia is bekerült, ez a médiavásárlást és -tervezést teszi hatékonyabbá.
A Publicis természetesen a konszolidációval elérhető adócsökkentés kapcsán került az érdeklődés középpontjába. A reklámpiacon ugyanis egy másik, nagy jelentőségű akvizíció is lezárul, méghozzá a Grey Global Group, és a rá ajánlatot tévő ügynökségek valamelyike között. A brit WPP, a piac második legnagyobb szereplője, többek között azért nyújtotta be ajánlatát a Grey-re, mert a két cég tevékenységi körei jól kiegészítenék egymást, és így a közös szervezet az adózás szempontból is kedvezőbb helyzetbe kerülhetne.
Mint arról már korábban a Menedzsment Fórum is beszámolt, a Grey Global Group-ra a WPP-n kívül a Havas és a Hellmann & Fridemann médiaügynökség, valamint a Providence Equity Partners befektetési vállalat is tett ajánlatot. Az összegekről csak annyit lehet tudni, hogy az nem haladja meg az 1,25 milliárd dollárt, amely némileg alatta marad a Grey elemzők által becsült piaci értékének, vagyis a másfél milliárd dollárnak.
(Menedzsment Fórum)
A Publicis konszolidációval javította eredményeit
Első féléves nettó nyereségének 23 százalékos növekedéséről számolt be csütörtökön a Publicis, amely a közelmúltban lezajlott konszolidációnak köszönheti a jó eredményeket.