A Media Austria médiaügynökség, a FAS Research és Gerhard Hrebicek vállalati tanácsadó a napokban hozta nyilvánosságra azt a felmérést, amely az osztrák tulajdonban lévő vállalatok márkáit állította érték szerint rangsorba.
Eszerint 6,5 milliárd euróval a hazánkban is forgalmazott Red Bull számít nyugati szomszédunk legértékesebb brandjének, azt követi a Swarowski (4 milliárd euró) és a Magyarországon szintén jelen lévő Spar (3 milliárd euró).
A top 10 márka összértéke mintegy 25 milliárd euróra rúg, ami a világ harmadik legnagyobb gyógyszeripari konszernjének, a Sanofi-Aventis éves forgalmának felel meg, adta hírül az APA hírügynökség.
A tanulmány készítői csupán azokat a vállalatokat vették figyelembe, amelyek legalább negyvenöt százalékban osztrák kézben vannak. Így kényszerűen kiesett a rangsorolásból a német Rewe tulajdonában lévő Billa, valamint a Brau Union söripari óriás márkái, a Zipfer, a Gösser és a Pago.
Nem vették figyelembe a bankokat és a biztosítókat sem, mivel azokat a "normál" vállalatokhoz képest más szempontok alapján kell megítélni.
(Menedzsment Fórum)
A Red Bull Ausztria legértékesebb márkája
Ausztria legértékesebb márkájának a Red Bull, a Swarowski és a Spar számít, állítja egy napokban nyilvánosságra hozott tanulmány.