2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ausztria legértékesebb márkájának a Red Bull, a Swarowski és a Spar számít, állítja egy napokban nyilvánosságra hozott tanulmány.

A Media Austria médiaügynökség, a FAS Research és Gerhard Hrebicek vállalati tanácsadó a napokban hozta nyilvánosságra azt a felmérést, amely az osztrák tulajdonban lévő vállalatok márkáit állította érték szerint rangsorba.

Eszerint 6,5 milliárd euróval a hazánkban is forgalmazott Red Bull számít nyugati szomszédunk legértékesebb brandjének, azt követi a Swarowski (4 milliárd euró) és a Magyarországon szintén jelen lévő Spar (3 milliárd euró).
A top 10 márka összértéke mintegy 25 milliárd euróra rúg, ami a világ harmadik legnagyobb gyógyszeripari konszernjének, a Sanofi-Aventis éves forgalmának felel meg, adta hírül az APA hírügynökség.

A tanulmány készítői csupán azokat a vállalatokat vették figyelembe, amelyek legalább negyvenöt százalékban osztrák kézben vannak. Így kényszerűen kiesett a rangsorolásból a német Rewe tulajdonában lévő Billa, valamint a Brau Union söripari óriás márkái, a Zipfer, a Gösser és a Pago.
Nem vették figyelembe a bankokat és a biztosítókat sem, mivel azokat a "normál" vállalatokhoz képest más szempontok alapján kell megítélni.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!