A Siemens távközlési hálózatokkal foglalkozó leányvállalata biztosítja a legnagyobb magyarországi telekommunikációs cég számára szükséges szoftver csomagokat és a hálózati infrastruktúra folyamatos szervizelését. A szerződés 2010 végéig szól.
A megbízás keretei között nyújtott Siemens-szolgáltatás támogatást nyújt a Magyar Telekom vezetékes telefóniára vonatkozó középtávú tervei megvalósításához, de lehetővé teszi az új távközlési technológiák igénybevételét is. Az együttműködés a fenntartási és üzemeltetési támogatást éppúgy magában foglalja, mint a TDM-hálózat számára történő szoftverfrissítést.
Az alközponti hálózat működtetésének alapja a Siemens "Network Care Complete" szolgáltatása. Ez a rendszer három részből áll: egy karbantartási, egy ehhez tartozó teljes körű felügyeleti és egy alkalmazási csomag tartozik hozzá.
A karbantartási csomag mind a hálózat-fenntartási mind pedig az üzemeltetési rendszer számára lehetővé teszi a szoftverfrissítést. A felügyeleti csomag részei az online ügyfélszolgálat, a hibadiagnosztizálási és problémamegoldási szolgáltatás, valamint a hét minden napján 24 órán keresztül elérhető sürgősségi szerviz, amely biztosítja a hálózat rendelkezésre állási mutatóinak magas szinten tartását. Az alkalmazási csomag az új szoftverek gyors telepítését, beállítását és hálózati integrációját segíti elő. A szolgáltatás felhasználójaként a Magyar Telekom 2010-ig pontosan megtervezheti az EWSD alközponti hálózat működtetésével kapcsolatos költségeit közölte a Siemens.