2003 decemberében a Sláger megelőzte konkurensét, de ez elsősorban annak volt köszönhető, hogy a Danubius hallgatottsága visszaesett.
A Slágernek tavaly decemberben a teljes lakosság körében 0,8 százalékkal több hallgatója volt, mint a Danubiusnak, derül ki a Szonda Ipsos legfrissebb felméréséből. Legutóbb 1999 decemberében előzte meg a Sláger a Daniubiust, akkor 0,9 százalékot mértek a javára. Azóta a Danubius magabiztosan őrizte piacvezető pozícióját.
2003 decemberéig a Sláger hallgatottsága 17 százalékkal nőtt, a tavaly év eleji 1,4 milliós hallgatói tábor 1,6 millióra emelkedett.
A Sláger erősödése a szeptember óta áthallgató fiatalabb korosztály megjelenésének köszönhető, úgy, hogy közben az idősebb, az ötven év feletti korosztályt is megőrizték hallgatótáborukban. Kérdés, hogy a Sláger további növekedése az 50 év feletti csoportban jelenik majd meg inkább, míg a Danubiusnak lehetősége lesz visszaszerezni a fiatalabb korosztályt.
A tendencia még kérdéses, mindenesetre ha elindul az idősebb korosztály lemorzsolódása, az a közszolgálati adók erősödésével is együtt járhat, írja a Világgazdaság.
A Slágerhez pártolt a fiatal korosztály
Ismét kiéleződött a verseny a két piacvezető rádió, a Danubius és a Sláger Rádió között.