4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az első félévben a TV2 műsoraiban tűnt fel a legtöbb szponzorüzenet. A TV2 időjárás jelentése volt a legnépszerűbb a támogatók körében.

Továbbra is egy százalék körüli a szponzoráció időarányos részesedése a televíziós műsoridőben, ami eltörpül a hagyományos hirdetésekhez képest, ennek nagyobb részét a TV2 tette közzé – állapítja meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsának e heti ülésén elfogadott legfrissebb hatósági tanulmány.

A 2015 első félévét felölelő analízis stabil szereplői a legnagyobb eléréssel rendelkező országos kereskedelmi (RTL Klub, TV2) televíziók voltak. A közszolgálatiak közül az m1 ugyancsak főszereplő volt a korábbi összesítésekben, azonban a közmédia csatorna - portfólió átrendezése miatt 2015 első negyedévben az m1, a második negyedévtől kezdődően pedig a Duna TV műsorkínálatát figyelték. A vizsgálati minta kiegészült továbbá - nézettség és penetráció alapján - az ATV, m2, Story4, Viasat6 és a Viva televíziókkal, melyek szponzorációs tevékenységét egy-egy hónap erejéig követték figyelemmel.


A vizsgált televíziók több mint egymillió műsorpercéből, több mint ezer cég, közel 90 ezer támogatói üzenetét láthatták a nézők 437 műsorban, mintegy hat és félezer perc időtartamban. A legtöbb műsoridőt vásárló támogató a Fundamenta-Lakáskassza Zrt. pénzintézet volt, amelyet a Huf-Bau építőipari cég és a Magyar Telekom követ. A legtöbb támogatói kontaktust a TV2 időjárás-jelentése vonzotta, a második helyen végző RTL Klubos Reflektor szolgáltató magazin és a bronzérmes Kalandor című műsorszáma előtt.

Az ugyancsak TV2-s Több mint testőr című műsorszám régebb óta a hirdetők figyelmének középpontjában áll, nem meglepő tehát, hogy a vizsgált ciklusban ezt a produkciót támogatta a legtöbb (96) cég. Utána az RTL Klub 8:08 című reggeli műsorszegmense következik 85 céggel, majd a TV2 Mokka 74 szponzorral. A televíziók emellett főként saját gyártású sorozatokhoz és infotainment típusú műsorokhoz kapcsoltak támogatói üzeneteket, a leggyakrabban a délelőtti idősávban, illetve a hét közepén.

A TV2 vezető szerepét támasztja alá a műsoridőre vetített támogatói üzenetek időtartamának aránya is, mely az RTL Klub esetében 0,95 százalékot, a TV2-nél pedig 1,29 százalékot ért el. Jóval alacsonyabb volt a szponzorok által kitöltött idő aránya a közmédia esetében, hiszen az m1-nél 0,18 százalékot, míg a Duna Televízió esetében 0,16 százalékot mértek. Az egy-egy hónap erejéig szemlézett médiaszolgáltatók közül a Viva 1,27 százalékos teljesítménye kimagaslott a mezőnyből, hiszen áprilisi műsorkínálatában tizenegyféle műsorcímhez 1009 darab támogatói kontaktus kapcsolódott.


A vizsgált időszakban valamennyi televíziónál a klasszikus, azaz a támogatott műsorszám előtt, után vagy azzal azonos időben megjelenő támogatói üzenetek (71 020 darab, 80,5 százalék) uralták a képernyőt. Díj-és nyereménytárgy biztosításáról 13 610 üzenet informált, emellett húszféle, főként edukációs illetve ismeretterjesztő tartalmú, átlagosan 60 mp-s miniprogramot azonosítottak a felmérés készítői.

Ahhoz, hogy a támogatói kommunikációba csomagolt kereskedelmi üzenet megragadjon a nézők emlékezetében, figyelemfelkeltőnek, ingerekben gazdagnak kell lennie. Ennek a szakmai követelménynek csak módjával feleltek meg azok az 1-4 másodpercet kitevő üzenetek, amelyekben csupán a támogató cég logója villant fel egy-egy inzert társaságában. A kutatás készítői azt valószínűsítik, hogy talán az olcsóságuk miatt, az álló inzertekre épített (59 714 eset) támogatói üzenetek voltak túlsúlyban a mozgó, figyelemfelkeltő megoldásokkal (28 481 eset) szemben az év első hat hónapjában.

A legtöbbször feltűnő támogató cég a Fundamenta Zrt. volt, hiszen a pénzintézet a TV2 Időjárás-jelentése és az RTL Klub Reflektor c. műsora mellett is felbukkant, illetve összesen hatféle szpottal népszerűsítette tevékenységét illetve a termékeit.

A legtöbb műsoridőt vásárló támogatók összevetésében is a Fundamenta Zrt. végzett az élen, hiszen a cég emblematikus vörös róka figurája féléves szinten 5 óra 10 percet "birtokolt". A pénzintézetet sorrendben a HUF-BAU Kft. (2 óra 44 perc), a Magyar Telekom NyRT. (2 óra 36 perc), a Pannon Pharma (2 óra 20 perc), a 6x6 Taxi (1 óra 49 perc) és a Porsche Hungária Kft. (1 óra 45 perc) követte a sorban.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!