4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Stratégiai együttműködési megállapodást írt alá a kormány kedden Budapesten a TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt.-vel.

A megállapodást a kabinet részéről Cséfalvay Zoltán, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) államtitkára, a TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt. részéről Gerard Gray vezérigazgató írta alá. Cséfalvay Zoltán kiemelte: a megállapodás két fő pont köré szerveződik, így a szakképzés erősítését és a beszállítók számának növelését tűzi ki célul; mindkettő egyaránt érdeke a kormánynak és a Tesónak.

Az NGM államtitkára elmondta: a magyar kormány immár tizedszer köt stratégiai partnerségi megállapodást olyan globális nagyvállalattal, amely elkötelezett abban, hogy hosszú távra tervezzen Magyarországon, és abban, hogy segítsék a magyar gazdaság fejlődését. Ezek a vállalatok tevékenységükkel nagy mértékben hozzájárulnak a bruttó hazai termék (GDP) és az export növeléséhez, támaszkodnak a magyar beszállítókra és aktívan részt vesznek a szakképzésben, nagy hangsúlyt fektetnek a kutatásra, a fejlesztésre, az innovációra - hangsúlyozta Cséfalvay Zoltán.

A Tesco magyarországi jelenléte kapcsán kiemelte: az elmúlt években a magyarországi kiskereskedelmi beruházások közel 30 százalékát a Tesco hajtotta végre, emellett jelenleg a legnagyobb magyarországi magánfoglalkoztató, a munkavállalóknak folyamatos képzést biztosít, és beszállítói köre is folyamatosan bővül, 1500 beszállítójából mintegy 1300 magyarországi vállalat.

Cséfalvay Zoltán a kedden aláírt megállapodás kapcsán hangsúlyozta: mivel Magyarország kis, nyitott gazdaság, ezért az ország és a vállalatok számára kulcskérdés, hogy minél erősebben, minél magasabb hozzáadott értékű termékekkel kapcsolódjon a globális értékláncokhoz. A Tesco eddig is törekedett arra, hogy beszállítói fórumokkal segítse elő a hazai kis- és közepes vállalkozások (kkv-k) részvételét, új kezdeményezésükkel, a beszállítói akadémiával pedig nemcsak a helyi, jó minőségű termékeket gyártó kkv-kat, hanem az országos beszállítókat is meg szeretnék találni.

Az NGM államtitkára szerint a megállapodás jelzi azt is, hogy a kormány elvégezte "házi feladatát", hogy Magyarországon mára lezárult a fiskális konszolidáció, a hiány tartósan a GDP 3 százaléka alatt van, az államadósság csökkenő pályára került, a foglalkoztatás pedig folyamatosan nő. Az ország ennek eredményeképpen olyan növekedési pályára léphet, amely nem az adósságból táplálkozik, hanem amelynek fedezete a teljesítmény; ezt szolgálja az adórendszer átalakítása is - emelte ki Cséfalvay Zoltán.

Gerard Gray ünnepi beszédében emlékeztetett arra, hogy a Tesco 1994-ben lépett a magyar piacra, és az azóta eltelt időben folyamatosan beruházott, áruházakat nyitott, partnerséget épített a kis- és közepes vállalkozásokkal, és munkahelyeket teremtett.

Kiemelte, hogy a Tesco jelenleg a legnagyobb magánszektorbeli munkáltató Magyarországon, egyben az egyik legnagyobb adófizető, és hetente mintegy 3,6 millió vásárlót szolgál ki. Ezek az adatok is kifejezik, hogy a Tesco a magyar nemzet támogatója - mondta Gerard Gray. Hozzátette: a kedden aláírt megállapodás jelzi, hogy a Tescot mint Magyarország partnerét, és mint a magyar gazdaság egyik fogaskerekét ismeri el a kormány. A vezérigazgató kifejtette, hogy a megállapodás a folytatás szándékát is jelenti; a cég szeretné támogatni a kormányt a növekedés építésében, és a vásárlói bizalom növelésében a válság ellenére is.

Gerard Grey hangsúlyozta: a Tesco szeretne hozzájárulni a pozitív külkereskedelmi mérleghez, és a társadalmi felelősségvállaláson keresztül szeretné segíteni az embereket. Úgy vélekedett, hogy a most kötött megállapodásnak kézzelfogható eredményei is lesznek, így az áruházakban és a beszállítóknál új munkahelyek keletkeznek.

A Tesco a Magyarországon működő legnagyobb forgalmú élelmiszer-kereskedelmi lánc a piackutatók szerint. A Nielsen becslése alapján a Tesco forgalma 705,2 milliárd forint volt tavaly. A Tescónak 2011-ben összesen 212 üzlete működött Magyarországon.

A kormány múlt szerdai ülésén döntött arról, hogy újabb magyarországi nagybefektetőkkel köt stratégiai megállapodást: összesen 40 ilyen kétoldalú egyezmény aláírását tervezik.     A kabinet eddig a Coca-Colával, a Richter Gedeon Nyrt.-vel, az Alcoa-Köfém Kft.-vel, a Daimler AG-vel, a Magyar Suzuki Zrt.-vel, valamint a Hankook Tire Kft.-vel és a Microsoft Magyarország Kft.-vel, a GE Hungary Kft.-vel és a Stadler Trains Magyarország Vasúti Szolgáltató Kft.-vel kötött stratégiai megállapodást.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!