Mint azt a Menedzsment Fórum korábban megírta, a német kormány kedd reggel úgy döntött, hogy megvonja az üzemeltetési jogot az autópályák díjmegállapítását és díjbeszedését műholdas követő rendszerrel (GPS) megoldani kívánó Toll Collect konzorciumtól. A kormány azért döntött így, mert a konzorcium műszaki problémák miatt a többször kitolt határidők egyikét sem volt képes tartani, s a felek a rendszer év végi bevezetéséről szóló tárgyalásokon sem tudtak egyezségre jutni.
Német sajtóértesülések szerint a konzorcium két hónapon belül új ajánlattal kíván a kormány felé fordulni. Eszerint a Toll Collect havonta akár 100 millió euró kártérítést is hajlandó fizetni, ha a rendszer a bevezetés után csődöt mond. A hétfő éjjel kudarcba fulladt tárgyalásokon a konzorcium által vállalt összeg csupán 80 millióra rúgott.
A Berliner Zeitung információi szerint a Siemens-konszern készen áll arra, hogy technikai segítséget nyújtson a Toll Collectnak. A Siemens szerint a konzorcium arra kérte cégüket, hogy vizsgálják meg, részt tudnának-e venni a szoftverfejlesztésben.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
A német autópályák is matricások lesznek
Év végén már a német autópályákon is fizetni kell
A Toll Collect ragaszkodik a német autópálya-üzlethez
A Toll Collect meg kívánja menteni a német kormánnyal napokban megingott együttműködését, emiatt 1 milliárd eurós kártérítési díjat is bevállalna. A napokban a konzorcium a Siemens-konszernt is segítségül hívta.