2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) azt szeretné elérni, hogy a főváros egy műszaki jellegű, három pontból álló megállapodást írjon alá a 2-es és a 4-es vonalra szánt metrókocsik francia gyártójával, az Alstom céggel.

A civil szervezet közleményében azzal indokolta e szerződés megkötésének szükségességét, hogy szerintük a BKV kiszolgáltatott helyzetbe kerülhet a gyártóval szemben, ha az leszállítja a szerelvényeket. Mint írták, ilyen rendszerekből építkező szerelvény sehol a világon nem fut, és számos műszaki probléma felvetődött, amelyeket nem oldottak meg.

A VEKE szerint garantálni kell az alkatrészellátás biztonságát és folyamatosságát, minden alkatrészre meg kell határozni egy maximált árat. A próbafutások során dokumentált, a gyártó által ki nem javított, túlzott kerékkopás miatt az Alstomnak kell vállalnia a kerékcserék teljes anyagi vonzatát addig, amíg a jelenséget meg nem szünteti. A HÉV-összekötés kapcsán az egyesület úgy látja, hogy gondoskodni kell a 2-es metróra kerülő ötkocsis szerelvények bővíthetőségéről is, és erre visszavonhatatlan opciót kellene adnia a gyártónak.

Hangsúlyozták, hogy ha a főváros nem ragaszkodik e pontok szerződésbe foglalásához, akkor megítélésük szerint a cég könnyen súlyos károkat okozhat Budapestnek, amiért vállalniuk kell a felelősséget.

A VEKE úgy látja, hogy a legkisebb kockázattal és a legnagyobb lehetséges társadalmi haszonnal egy új tender kiírása járna. Közlésük szerint az új kiírásban a darabszámot is módosítani lehetne, hogy a 3-as metró és a HÉV szerelvényeit is lecserélhessék, egységes járműparkra lehetne szert tenni egy kiegészítő licencmegállapodás megkötésével, valamint reális elvárás támasztható a nyertes letelepítéséhez, a magyarországi gyártáshoz.

Az Alstom és a főváros július elején állapodott meg a 2-es és a 4-es metróvonalra leszállítandó metrókocsik ügyében. A Fővárosi Közgyűlés csütörtökön nyílt ülésen tárgyalja meg az ezzel kapcsolatos előterjesztést.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!