2p

A Volkswagen kezdi elérni teljesítőképességének határát és félő, hogy nem tudja teljesíteni a rohamosan bővülő kínai piac szállítási igényeit.

A Volkswagen kezdi elérni teljesítőképességének határát és félő, hogy nem tudja teljesíteni a rohamosan bővülő kínai piac szállítási igényeit.

Ha az ázsiai ország autópiaca 30 százaléknál nagyobb mértékben fog növekedni, azt a Volkswagen már nem fogja bírni kapacitással - mondta Bernd Leissner, a cég ázsiai részlegének elnöke.

Leissner félelmei megalapozottak, hiszen tavaly Kínában az autópiac 74 százalékkal nőtt. Igaz, az elnök az idei évre mindössze 25-30 százalékos bővülést valószínűsít, írja a Der Spiegel.

A hatalmas forgalom miatt a wolfsburgi konszern az ázsiai országban újabb gyár építésébe kezdett, itt a tervek szerint évenként 330 ezer VW gördülne le a gyártószalagokról. Sőt jelenleg tárgyalások folynak egy újabb üzem létesítéséről is. Leissner hozzátette: a nemrég bejelentett takarékoskodási intézkedések a kínai beruházási tervekre nem vonatkoznak.

A német cég - első külföldi autógyártóként - már 20 éve van jelen Kínában. Jelenleg a piac 35 százalékát uralja, s a legnagyobb külföldi autógyárnak számít az ázsiai országban. A VW 2006-ig évi 1,6 millió autó legyártását szeretné elérni, ami jelentős növekedést jelent a jelenlegi 600 ezerhez képest.

Bár Kína hatalmas lehetőségeket rejt magában, sokan mégis a veszélyekre hívják fel a figyelmet. Elemzők szerint a kínai autópiacon növekszik a kockázat és a verseny, bizonytalanok a jogi viszonyok és az értékesítési árak zuhanásától is tartani lehet.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!