A Volkswagen kezdi elérni teljesítőképességének határát és félő, hogy nem tudja teljesíteni a rohamosan bővülő kínai piac szállítási igényeit.
Ha az ázsiai ország autópiaca 30 százaléknál nagyobb mértékben fog növekedni, azt a Volkswagen már nem fogja bírni kapacitással - mondta Bernd Leissner, a cég ázsiai részlegének elnöke.
Leissner félelmei megalapozottak, hiszen tavaly Kínában az autópiac 74 százalékkal nőtt. Igaz, az elnök az idei évre mindössze 25-30 százalékos bővülést valószínűsít, írja a Der Spiegel.
A hatalmas forgalom miatt a wolfsburgi konszern az ázsiai országban újabb gyár építésébe kezdett, itt a tervek szerint évenként 330 ezer VW gördülne le a gyártószalagokról. Sőt jelenleg tárgyalások folynak egy újabb üzem létesítéséről is. Leissner hozzátette: a nemrég bejelentett takarékoskodási intézkedések a kínai beruházási tervekre nem vonatkoznak.
A német cég - első külföldi autógyártóként - már 20 éve van jelen Kínában. Jelenleg a piac 35 százalékát uralja, s a legnagyobb külföldi autógyárnak számít az ázsiai országban. A VW 2006-ig évi 1,6 millió autó legyártását szeretné elérni, ami jelentős növekedést jelent a jelenlegi 600 ezerhez képest.
Bár Kína hatalmas lehetőségeket rejt magában, sokan mégis a veszélyekre hívják fel a figyelmet. Elemzők szerint a kínai autópiacon növekszik a kockázat és a verseny, bizonytalanok a jogi viszonyok és az értékesítési árak zuhanásától is tartani lehet.
(Menedzsment Fórum)
A VW-nek túl nagy falat lehet a kínai piac
A Volkswagen kezdi elérni teljesítőképességének határát és félő, hogy nem tudja teljesíteni a rohamosan bővülő kínai piac szállítási igényeit.