2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Volán társaságok utasszámlálást végeztek az általuk ismert 28 gyenge forgalmú vasútvonalon, s megállapították, hogy többletberuházás nélkül képesek azok forgalmának átvételére - idézte Saslics Elemért a Világgazdaság.

A Volán Egyesülés vezérigazgatója szerdai tájékoztatóján elmondta, hogy annak előkészítése jegyében elkezdődött a párhuzamos közlekedés feltárása, illetve a menetrendi egyeztetés. Már három régióban - Nyugat-Dunántúl, Dél-Alföld, Észak-Magyarország - folyik a munka. Hangsúlyozta, hogy a közlekedési reformot egységes tarifa- és kedvezményrendszer nélkül nem tudja elképzelni. Ez az alapja a nyugat-európai közlekedési szövetségeknek is, és ennek hiánya a probléma a Budapesti Közlekedési Szövetségnél.

Magyarországon a vasút jóval olcsóbb, első és másodosztályú tarifája között van a buszé. A Volán évek óta felveti az egységes tarifa szükségességét, hiszen a jelenlegi rendszer nem teremti meg az esélyegyenlőséget az utasok számára.

Ezen változtatandó, a vasúti tarifa emelése ütemének meg kellene haladnia a buszét. A jövő évi díjakról még nincs döntés - mondta a Világgazdaság kérdésére a vezérigazgató. Más forrásból a lap úgy tudja, hogy a vasúti árak növekedése két-, a Volán díjaié egyszámjegyű lesz. Saslics Elemér szerint az agglomerációk közlekedési rendszerének a kialakulását kellene a középpontba állítani. Ugyanis a neuralgikus pontok jellemzően a nagyvárosok és vonzáskörzetük (már a százezer lakosú települések is).

Az idén a Volán társaságok saját forrásból és tulajdonosi tőkejuttatás felhasználásával közel hatszáz buszt - ebből 140 használt - helyeztek forgalomba. Az átlagéletkor az ez évi csökkenés ellenére is 11,38 év, és 12 évesnél idősebb marad a járműpark 56 százaléka, írja a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!