A Greyhez közel álló források szerint mintegy 17 százalékos leépítés várható a londoni médiaügynökségnél, amely már jövő hét elejétől hatályba lép. Ez vélhetően része az új tulajdonos, a WPP költségcsökkentő intézkedés-sorozatának. A múlt hónapban a Menedzsment Fórum is beszámolt a sikeresen nyélbe ütött üzletről, melynek során a világ második legnagyobb médiaügynöksége 1,3 milliárd dollárért szerezte meg a Havas és a Hellmann&Friedman elől az amerikai Grey Globalt. A WPP állítása szerint ez a befektetés még a 2005-ös évben megtérül majd, hiszen a Grey beolvasztása költséghatékonyabbá teszi a közös vállalat működését
A WPP ugyanakkor ígéretet tett, hogy a Grey alapletétjét a következő két év során megduplázza, vagyis az eddigi 5,8 százalékról 11,5-re emeli, valamint hogy 20 millió dollárról szóló „együttműködési megállapodást” is aláír. Később azonban úgy nyilatkoztak, néhány dolgozó el fogja veszíteni az állását, de nem említették, hányan és milyen pozíciókban.
A WPP másik intézkedése, mely a veszteségek pótlására irányul, a Grey egyik legfontosabb ügyfele, a Mars csokigyártó átadása a konkurenciának. A Mars szeptember végén jelentette be, hogy reklámügyeit ezentúl a legnagyobb rivális, az Omnicom. Az édességgyártó évi 20 millió dollár bevételt hozott a Greynek. Szóvivőjük a brit Times című lapnak úgy nyilatkozott: “Sajnálatos módon valóban keletkezhet némi munkaerő-felesleg, most, hogy a Mars divízióhoz tartozó megrendelések megszűntek. De mindent lehetőséget megragadunk, hogy az emberek a cégcsoporton belül más pozícióban, de elhelyezzük."
(Menedzsment Fórum)
A WPP összébb húzza a Grey nadrágszíját
A brit WPP médiaügynökség által nemrégiben felvásárolt Grey Global az első áldozata a közös vállalat költségcsökkentő akciójának. A WPP ugyanis a londoni iroda dolgozóinak egyhatodát leépíti.