A konzervatív újság április és szeptember között 12 ezerrel növelte előfizetőinek számát az egy évvel korábbi periódushoz viszonyítva. A lap hétköznapi átlagos példányszáma eléri a 2,02 milliót.
Az évek óta a legjobb eladási adatokkal büszkélkedő USA Today a múlt héten viszont közölte, hogy történetének eddigi legsúlyosabb forgalomcsökkenését szenvedte el, a napi példányszám 17 százalékkal 1,88 millióra csökkent.
A forgalom összehasonlításában szerepet játszanak az on-line előfizetések is. A The Wall Street Journal - amely a News Corporation tulajdonában levő Dow Jones része - azon kevés jelentős lapok egyike, amelyek internetes oldaluknak csak a töredékéhez kínálnak ingyenes hozzáférést; a USA Today esetében nem kell fizetni az on-line cikkek olvasásáért. (A Rupert Murdoch által alapított News Corp. a világ második legnagyobb médiakonglomerátuma a Walt Disney mögött.)
A The Wall Street Journal - amelyet a News Corp. 2007-ben vásárolt meg több mint 5 milliárd dollárért - erőteljes lépéseket tett, hogy a hagyományos üzleti közönségen túl is olvasókat szerezzen, az újság ma már több oldalon kínál általános híreket.
A gazdasági orgánum első helyre kerülését azonban elsősorban a USA Today váratlan gyengülése okozta; elemzők szerint a Gannett által tulajdonolt napilap forgalmát a többi nagy laphoz hasonlóan a recesszió, valamint az olvasók internetre való átpártolása nyirbálta meg. A forgalmának jelentős részét repülőtereken és szállodákban produkáló USA Today eladásait ugyancsak megtizedelte, hogy a válság miatt visszaesett az utazási kedv. A USA Today - amely decemberben 75 centről 1 dollárra emelte a lap árát - átlagosan napi 398 ezerrel kevesebb példányt tudott értékesíteni április és szeptember között az egy évvel korábbi időszakhoz képest.
MTI/Menedzsment Fórum