A Xiaomi a második negyedévben 15 millió készüléket értékesített Kínában, ezzel 14 százalékos piaci részesedésre tett szert. A Samsung ezzel szemben 13,2 millió okostelefont értékesített a második negyedévben Kínában, egy kicsivel többet, mint a kínai Lenovo.
A Samsung egy évvel ezelőtt, 2013 második negyedévében még 15,5 millió okostelefont értékesített Kínában, ami akkor 17,6 százalékos piaci részesedést jelentett. A második helyen akkor a Lenovo állt 10,8 eladott okostelefonnal, 12,3 százalékos piacrésszel.
A Xiaomi egy évvel ezelőtt, 2013 második negyedévében még hatodik volt a kínai eladási rangsorban 4,4 millió okostelefonnal és 5,0 százalékos piaci részesedéssel. A Xiaomi akkor előzte meg és utasította a hetedik helyre a 4,3 millió készülék eladásával 4,8 százalékos piaci részesedést szerző Apple-t.
A tavalyi negyedik negyedévben az Apple 7 millió, a Xiaomi 7,3 millió okostelefont értékesített, ami az amerikai márkának a hatodik, a kínainak az ötödik helyezést biztosította az eladási rangsorban.
A kínai okostelefon piac öt legnagyobb szereplője az idei második negyedévben is belföldi, kínai gyártó volt.
MTI