4p

Összeomlik vagy magára talál a magyar gazdaság?
Tartogat még meglepetéseket Trump?
Ki profitálhat Gyurcsány Ferenc távozásából?

Online Klasszis Klub élőben Lengyel Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves politológust, közgazdászt!

2025. május 20. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Dombornyomott, internetes fizetésre is alkalmas bankkártyáról álmodik a 14-30 év közötti korosztály nagy része. Ennek ellenére nincs kifejezetten fiataloknak szóló, online vásárlásra is alkalmas plasztiklap Magyarországon, derült ki abból a felmérésből, amelyet az IIR Hungary Bankszektor 2006 című konferenciáján ismertettek először. Mfor.hu tudósítás.

Online is fizetnének vele (mfor.hu-montázs)

"Volt már banki kapcsolatom, mert kellett a bankkártya a pénzek átutalásához. Az OTP Banknál nyitottuk, mert az egész család ott van. Az, hogy milyen bank, nem is volt kérdés" - nyilatkozta egy 19 éves fiatalember a kutatást végző Xallis Consulting Kft.- nek.

Győri Dávid ügyvezető igazgató szerint - aki számos hasonló véleményt hallott - az egész "piaci kórképet" megtestesíti a válasz. Azt bizonyítja, nincs még kialakult kultúrája hazánkban annak, hogyan "akvirálják" a pénzügyi szektor szereplői a fiatalabb korosztályt.

A szolgáltatás nem fontos

A fenti megállapítás tükrében nem is csoda, ha a jelenleg piacvezető pénzintézet újratermeli vezető szerepét. A kép természetesen árnyaltabb, ám a szakértő szerint több figyelmet kellene fordítaniuk a bankoknak arra, milyen szempontok vezérlik a 14-30 éveseket bankválasztáskor. A megkérdezettek mintegy 51 százaléka a család bankjánál nyit számlát, s nagy súllyal esik latba az is, mennyire ellátott az adott intézmény ATM-ekkel. Az, hogy milyen termékeket és szolgáltatásokat kínál a bank, mindössze a válaszadók négy százalékának releváns.

Érdekes eredményt hozott a pénzintézetek név- és reklámismertségére vonatkozó felmérés is. Ezek szerint a fiatalok ugyan ismerik a reklámokat, ám azokat nem mindig tudják párosítani a pénzintézettel. A K&H, az ERSTE és a Raiffeisen Bank esetében is jelentős az eltérés a reklám-, illetve a név ismertsége között.

Az is előfordul, hogy bank és reklám együtt él a fiatal fogyasztó fejében, azzal viszont nincs tisztában, mire vonatkozik a hirdetés: "Reklám: K&H. Csak az reklámozza magát. De tényleg. Azt, hogy mit reklámoz igazán, nem értem. A három kismalacra emlékszem" - ragadott ki egy példát a fiatalok válaszaiból Győri Dávid.

Az ügyvezető szerint a helyzeten mindenképpen javítani kellene és lehetne is, mivel a fiatalok szeretnének többet tudni a pénzügyi szolgáltatásokról és a pénz kezeléséről. Valószínűleg ezt a helyzetet ismerte fel a K&H is, s ezért készítette el

animációs oktató filmjét

. Győri szerint egy érdeklődő tininek a 11 legnagyobb banknál jelenleg nem igazán van esélye arra, hogy könnyen informálódhasson arról, milyen szolgáltatásokat nyújthat neki a pénzintézet. Ilyen adatok egyikük főoldaláról sem érhetők el folyamatosan az interneten. Azt is nehezményezte a szakértő, hogy sokszor a számlavezetés címszó alá kerül a fiataloknak kínálta ajánlat, holott ők nem számlát vezetnek, hanem "bankkártyát nyitnak".

Mire gyűjtesz? Bulira!

"Azon túl, hogy a bankoknak tisztában kellene lenniük a fiatalos nyelvezettel, nem ártana az sem, ha ismernék megtakarítási szokásaikat" - fogalmazta meg sarkos véleményét Győri Dávid. Még a felmérés készítőit is meglepte, hogy az életkezdőkként aposztrofált 14-17 évesek céljai között az autó és a motor mellett a második helyen a bulit, harmadikként pedig az öltözködést említették. Az életkor előrehaladtával váltja fel a kocsit a lakás vagy a ház, a bulizást pedig az utazás.

Győri szerint a bankok a legjobban úgy járnának, ha akkor keresnék meg a fiatalokat, mikor egyik kategóriából (életkezdők, függetlenedők, önállóak) egy másikba kerülnek. Így optimális szolgáltatást lehetne nyújtani számukra. Kiaknázatlan lehetőségeket lát a szakértő az iskolaszövetkezetekben is, ahol a tagok kétharmada 18 év alatti.

A szövetkezetekben dolgozó "első munkahelyesekből" könnyen válhatna ügyfél. Nekik is egyszerűbb lenne a banki átutalás, ennek ellenére a körülbelül 25 szervezet egyikének honlapján sem említenek egyetlen bankot sem, állítja Győri.

Istvánko Viktória

Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:

Drágább lehet a vártnál az ATM-es készpénzfelvétel
Tarolnak a hitelkártyák a hazai piacon
Koncertfotós bankkártya készült a Szigetre
Egyre több helyen fizethetünk bankkártyával

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!