Az internetes bűnözés új módozata az USA után Európát is elérte. A csalók hamis címről küldött leveleikkel személyes adatokat csalogatnak ki a bankok ügyfeleiből.
Az úgynevezett "phishings" során a rosszban sántikálók úgy próbálnak hozzájutni a bankok ügyfeleinek pinkódjához és hitelkártyaszámához, hogy olyan e-maileket küldenek nekik, amelyek látszólag a bank címéről érkeztek.
A meghamisított küldőjű üzenetekben arra szólítják fel a címzettet, hogy egy legális adatfelmérés keretében adják meg a bank számára a fenti adatokat. Néhány esetben a pénzintézetéhez megtévesztésig hasonlító weblapokat is kreálnak a csalók, és így próbálják igazolni kilétüket a mit sem sejtő áldozat előtt.
A phishing őshazájának az USA számít, tavaly ősszel azonban már Nagy-Britanniában is történtek hasonló esetek, az elmúlt hetekben pedig Németországban is felbukkant a jelenség, számol be a Manager Magazin.
Legutóbb a Raiffeisen néhány ügyfelét érték ilyen támadások, korábban pedig a Citibank logójával éltek vissza. Szerencsére károkozás mindeddig nem történt.
Ehhez képest az USA-ban tavaly 1,2 milliárd dollár kárt okoztak a phishing módszerével élő bűnözők, áll a Gartner piackutató intézet jelentésében.
A fejlemények nyomán a bankok felszólították az ügyfeleiket, hogy adataikat ne adják meg az interneten keresztül harmadik személynek.
(Menedzsment Fórum)
A bankok ügyfeleit veszélyezteti az internetes adatlopás új formája
Az internetes bűnözés új módozata az USA után Európát is elérte. A csalók hamis címről küldött leveleikkel személyes adatokat csalogatnak ki a bankok ügyfeleiből.