2p

Egy német bíróság aktuális ítélete alapján a jövőben akkor sem lehet ágaskodó, fekete lóval díszíteni egy terméket, ha az részleteiben nem hasonlít a Ferrari szimbólumához. Aki mégis ezt teszi, annak perekkel kell számolnia.

Egy német bíróság aktuális ítélete alapján a jövőben akkor sem lehet ágaskodó, fekete lóval díszíteni egy terméket, ha az részleteiben nem hasonlít a Ferrari szimbólumához. Aki mégis ezt teszi, annak perekkel kell számolnia.

A Ferrari azért indított pert egy számítógépes játékokat gyártó cég ellen, mivel az egy fekete, ágaskodó lóval díszítette a játékban szereplő kormányokat és pedálokat.
Utóbbi paripa láthatóan különbözött a Ferrari jelképétől, például annál lényegesen zömökebbnek nézett ki, a farka lelógott és repülő sörénynek is híján volt. A törvényszék viszont úgy ítélte meg, hogy a két jelkép hasonlít egymáshoz, derül ki a német szövetségi bíróság karlsruhei részlegének a héten meghozott ítéletéből.

Az indoklás szerint nem a részleteket, henem a képről keletkező összbenyomást kell figyelembe venni. A híres márkák jelképeinél ugyanis fokozottan fennáll a veszély, hogy a vevő - az apró eltérések ellenére - hajlamos más termékek valamelyest hasonló szimbólumát ahhoz társítani, számol be a Süddeutsche Zeitung.

Az ítélet egyben azt is jelenti, hogy a közismert márkaszimbólumokat, így például a sportkocsi-gyártó vállalat lovát, a jövőben széleskörű védelem illeti meg Németországban.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!