Elemzők szerint az üzletkötést vagy az üzleti életben való előrejutást akár 80 százalékban is meghatározhatják a jó kapcsolatok. A sikeres üzlet alapja a két fél között egy idő után létrejött bizalom, amely feltételezi, hogy a szereplők jól ismerik egymást.
A kapcsolatok kiépítésében, illetve fenntartásában kulcsszerepet játszanak a szakmai rendezvények, de a közös vacsora vagy a szponzorálás is elterjedt. Sok felső vezető pedig saját maga is vendégül látja hétvégére üzleti partnereit.
A vezetők és a beosztottak egymás közötti kapcsolatának mélyítésére kiváló alkalmat kínálnak a csapatépítő tréningek, a bortúrák, a közös síelések vagy éppen a cégvacsorák, amely során erősödhet a csapatszellem.
Ez is hozzájárulhat ahhoz, hogy a dolgozók ne csak pénzkereseti helynek tekintsék a munkahelyet, hanem leljenek munkatársaikban olyan emberre, akivel jól ki lehet jönni a munkahelyen kívül is, állítják a Világgazdaság által megszólaltatott szakértők.
A bortúra is erősítheti a vállalati kollektívát
Az üzleti sikerhez ma már elengedhetetlenek a jó kapcsolatok, mint ahogy az alkalmazottak laza halmazából is ütőképes teamet kovácsolhatnak a csapatépítő tréningek, állítják a Világgazdaság által megkérdezett szakértők.