A világ második legnagyobb médiaügynöksége, a brit WPP összesen 1,3 milliárd dollárért szerezte meg a Havas és a Hellmann&Friedman elől az amerikai Grey Globalt. A WPP az összeget fele-fele arányban részvényben, illetve készpénzben fizeti ki, és állításuk szerint ez a befektetés még a 2005-ös évben megtérül majd, hiszen a Grey beolvasztása költséghatékonyabbá teszi a közös vállalat működését, többek között az adózás szempontjából is.
[ajanlo=73][igazitas=left/]
Ahogy a Menedzsment Fórum korábban beszámolt róla, a Grey-ért folyó üzleti küzdelemben a WPP számára fontos érv volt a felvásárlás mellett az adóráta csökkenése, amellett, hogy a két cég profilja is kiegészíti egymást. A WPP ugyanakkor úgy nyilatkozott a Reuters-nek, hogy a Grey hirdetési részlegét továbbra is önálló üzletágként kívánják működtetni, mivel szeretnék elkerülni az összetűzést a két ügynökség konkurens ügyfelei, főleg a Procter&Gamble és az Unilever között - előbbi ugyanis a Grey, míg az utóbbi a WPP ügyfele volt.
Az akvizíció talán legkellemesebb mellékhatása, hogy azonnal az első helyre repítheti a WPP-t a médiaügynökségek sorában, ugyanis a két ügynökség összesített bevétele, vagyis 8637 milliárd dollár már elég ahhoz, hogy megelőzzék a jelenleg első Omnicomot, amelynek 2003-as eredménye "mindössze" 8621 milliárd dollár volt.
(Menedzsment Fórum)
A brit WPP nyerte el a Grey kezét
Az amerikai Grey Global médiaügynökség 1,3 milliárd dollárért (1,06 milliárd euróért) mondott igent brit riválisának, a WPP-nek.