2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az amerikai Grey Global médiaügynökség 1,3 milliárd dollárért (1,06 milliárd euróért) mondott igent brit riválisának, a WPP-nek.

A világ második legnagyobb médiaügynöksége, a brit WPP összesen 1,3 milliárd dollárért szerezte meg a Havas és a Hellmann&Friedman elől az amerikai Grey Globalt. A WPP az összeget fele-fele arányban részvényben, illetve készpénzben fizeti ki, és állításuk szerint ez a befektetés még a 2005-ös évben megtérül majd, hiszen a Grey beolvasztása költséghatékonyabbá teszi a közös vállalat működését, többek között az adózás szempontjából is.
[ajanlo=73][igazitas=left/]
Ahogy a Menedzsment Fórum korábban beszámolt róla, a Grey-ért folyó üzleti küzdelemben a WPP számára fontos érv volt a felvásárlás mellett az adóráta csökkenése, amellett, hogy a két cég profilja is kiegészíti egymást. A WPP ugyanakkor úgy nyilatkozott a Reuters-nek, hogy a Grey hirdetési részlegét továbbra is önálló üzletágként kívánják működtetni, mivel szeretnék elkerülni az összetűzést a két ügynökség konkurens ügyfelei, főleg a Procter&Gamble és az Unilever között - előbbi ugyanis a Grey, míg az utóbbi a WPP ügyfele volt.

Az akvizíció talán legkellemesebb mellékhatása, hogy azonnal az első helyre repítheti a WPP-t a médiaügynökségek sorában, ugyanis a két ügynökség összesített bevétele, vagyis 8637 milliárd dollár már elég ahhoz, hogy megelőzzék a jelenleg első Omnicomot, amelynek 2003-as eredménye "mindössze" 8621 milliárd dollár volt.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!