2p

A szakértők többségét is meglepetésként érte a hír: az év végi eladási adatok összesítése után kiderült, hogy a karácsonyi bevásárlási láz hevében az angliai on-line kereskedelem arányaiban megelőzte az Egyesült Államok hasonló iparágát.

A forgalom összértéke 2003 november-decemberében a szigetországban hatvan százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. Az amerikai Forrester piackutató cég adatai alapján beszámoló Economist szerint az idén Nagy-Britanniában a kiskereskedelmi eladások 5,8 százalékát az interneten keresztül bonyolítják majd le, míg Amerikában ez az arány valószínűleg nem haladja meg az 5,7 százalékot, annak ellenére, hogy ott - Európától eltérően - a kimutatások az on-line árverések és az utazási irodák forgalmát is tartalmazzák.

Az on-line vásárlók körében a legnépszerűbbek a márkás számítástechnikai és műszaki cikkek, amelyeknél az emberek biztosak lehetnek abban, hogy pontosan a kiválasztott terméket kapják meg kedvezményes áron és rövid határidővel házhoz szállítva. Szakértők szerint az amerikai vásárlók az európaiaknál sokkal inkább ragaszkodnak a nagy bevásárlóközpontokban történő válogatás élményéhez, ezért ott az on-line kereskedelem fejlődése lassabb lehet, mint például Angliában.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!