10. Apróhirdetés (Classifieds)
Az ügynök nagy számú eladó és vásárló hirdetését teszi közzé az oldalon, szerepe közvetítő jellegű, ami az ügylet lebonyolítását már nem tartalmazza (Monster). A bróker bevétele a hirdetés közzétételéből származik.
11. Kereső ügynök (Search Agent)
Az ügynök ebben az esetben intelligens szoftverek segítségével megkeresi a vevő igényeinek megfelelő, legkedvezőbb árú terméket vagy szolgáltatást, esetleg nehezen hozzáférhető információk lokalizálására vállalkozik (DealTime, RoboShopper). Többek között állásközvetítő ügynökségek is előszeretettel alkalmazzák ezt a bevételi modellt (Jobs). A kereső ügynök jövedelme a felhasználó által fizetett előfizetési vagy tranzakciós díj.
12. Premizált ügynök (Bounty Broker)
A szolgáltatás használója nagyobb összegű jutalmat ajánl fel adott dolog (személy, tárgy, ötlet stb.) felkutatására. Az ügynök egyrészt fix díjat számol fel, másrészt sikeres üzlet esetén a jutalom bizonyos százalékát is megkapja (BountyQuest).
A cikk első része
A cikk második része
A cikk harmadik része
A bróker modell alkalmazása a piacépítés során
Talán az üzleti modellek a Web legvitatottabb, egyszersmind legkevésbé tisztázott területei. Azt mindenki egybehangzóan állítja, hogy az Internet megváltoztatta a hagyományos üzleti modelleket. De hogy ez valójában mit is jelent, abban korántsem ekkora az egyetértés. Tegyünk kísérletet a bevételi modellek rendszerezésére, ezúttal - a teljesség igénye nélkül - tekintsük át a piactér-építési modell 12 főbb formáját!