A Nielsen Media Research, a televíziós hatásvizsgálatok területén vezető cég a televíziós műsorokban elhelyezett, bujtatott reklámok eredményességét is méri a jövő évtől.
A módszer érvényessége vitatható, és nem is minden fogyasztónak szimpatikus megoldás. Egyes nézői csoportok szerint alattomos dolog például a Budweiser sört szerepeltetni a Jóbarátok sorozat epizódjaiban.
Azonban a műsorokban elhelyezett bujtatott reklámok a nézők egy részének a fanyalgása ellenére rendkívül népszerűvé váltak a hirdetők körében.
'Egyértelműen egyre jobban fejlődő típusa ez a televíziós hirdetéseknek' -mondta el a Nielsen szóvivője- vizsgáljuk a fogyasztói reakciókat a kihelyezett reklámokkal kapcsolatban, és képesek leszünk ezt a szolgáltatásaink részévé tenni.'
Az újfajta hirdetési módszerrel azokat a nézőket is elérik, akik telítődtek a hagyományos televíziós szpotokkal. Ezzel a marketingeszközzel emellett a jövőben kicselezhetőek lesznek az olyan eszközök, mint például a Tivo videolejátszó, amely kivágja a reklámblokkokat.
A bujtatott reklámmal kapcsolatban megoldják a megfelelő pozícionálás meghatározását, az optimális elhelyezését a terméknek a történet elő- vagy hátterében, a sztoriba való beillesztést.
'Hamarosan képesek leszünk majd adatszerűen kimutatni a hatásosságát a reklámozott termék aktív vagy passzív szerepeltetésének. Különbözik például hatékonyság tekintetében, hogy a főhős issza-e az adott szénsavas üdítőitalt.'
A Nielsen először februárban jelentet meg olyan jelentést, melyben a bujtatott reklámok hatékonysági mutatói is szerepelni fognak.
A bujtatott reklámok hatását is vizsgálják
A Nielsen Media Research, a televíziós hatásvizsgálatok területén vezető cég a műsorokba elhelyezett, bujtatott reklámok eredményességét is méri a jövő évtől.