2p

Míg május 1-jétől csökken az Európai Unión kívül gyártott gépkocsik vámtétele, addig az árharmonizáció és a regisztrációs adó növelné az árakat. A tengerentúli autóknál az előnyök és hátrányok ki fognak egyenlítődni, írja a Világgazdaság.

Míg május 1-jétől csökken az Európai Unión kívül gyártott gépkocsik vámtétele, addig az árharmonizáció és a regisztrációs adó növelné az árakat. A tengerentúli autóknál az előnyök és hátrányok ki fognak egyenlítődni, írja a Világgazdaság.

A csatlakozással az uniós szintre, 10 százalékra csökkennek a nem Európában készült járművek vámtételei. Jelenleg 1600 köbcentiig 13, fölötte 23 százalék a vám.

A magyar márkakereskedők azt szeretnék, ha árrésük is közelítene az uniós szinthez, ami növelné a fogyasztói árakat. Erre azonban nem látszik lehetőség a magyar fizetőképes kereslet behatároltsága miatt.

A Honda Hungary például arra törekszik, hogy ne kelljen hozzányúlni az árakhoz, legfeljebb 1-2 százalékos áremelést tartanak elképzelhetőnek.

A Subaru a Forester modelleket a regisztrációs adó csökkenése miatt némileg olcsóbban fogja adni, más modellek esetében viszont emelkedik a regisztrációs adó.

A Mazda esetében a vám- és az árfolyamcsökkenés nagyjából kiegyenlíti a regisztrációs adó emelkedését, így a cég azt szeretné, hogy ne változzanak az árak.
Ezzel megegyezően a Daewoo-nál sem várható nagy változás, számol be körképében a Világgazdaság.

Kapcsolódó anyagok
Havi negyvenezret takaríthatnak meg az autóra ragasztott reklámok
Problémás autólízingek

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!