Míg május 1-jétől csökken az Európai Unión kívül gyártott gépkocsik vámtétele, addig az árharmonizáció és a regisztrációs adó növelné az árakat. A tengerentúli autóknál az előnyök és hátrányok ki fognak egyenlítődni, írja a Világgazdaság.
A csatlakozással az uniós szintre, 10 százalékra csökkennek a nem Európában készült járművek vámtételei. Jelenleg 1600 köbcentiig 13, fölötte 23 százalék a vám.
A magyar márkakereskedők azt szeretnék, ha árrésük is közelítene az uniós szinthez, ami növelné a fogyasztói árakat. Erre azonban nem látszik lehetőség a magyar fizetőképes kereslet behatároltsága miatt.
A Honda Hungary például arra törekszik, hogy ne kelljen hozzányúlni az árakhoz, legfeljebb 1-2 százalékos áremelést tartanak elképzelhetőnek.
A Subaru a Forester modelleket a regisztrációs adó csökkenése miatt némileg olcsóbban fogja adni, más modellek esetében viszont emelkedik a regisztrációs adó.
A Mazda esetében a vám- és az árfolyamcsökkenés nagyjából kiegyenlíti a regisztrációs adó emelkedését, így a cég azt szeretné, hogy ne változzanak az árak.
Ezzel megegyezően a Daewoo-nál sem várható nagy változás, számol be körképében a Világgazdaság.
Kapcsolódó anyagok
Havi negyvenezret takaríthatnak meg az autóra ragasztott reklámok
Problémás autólízingek
A csatlakozás után sem változnak lényegesen a tengerentúli autók árai
Míg május 1-jétől csökken az Európai Unión kívül gyártott gépkocsik vámtétele, addig az árharmonizáció és a regisztrációs adó növelné az árakat. A tengerentúli autóknál az előnyök és hátrányok ki fognak egyenlítődni, írja a Világgazdaság.