A húsvéti figurák közül legkelendőbbek a nyulak, 2003 húsvétján az összes eladott termék kétötödét adták ezek - állapítja meg az AC Nielsen tanulmánya. A következő 36 százalékot a különféle tojások tették ki, míg az egyéb figurafélék - kacsa, bárány - az eladások 5 százalékával részesedtek. A különféle csomagok a piac fennmaradó részén osztoztak.
Ami a táblás termékek piacát illeti, a teljes csokoládépiacnak mennyiségben közel 32, értékben pedig 26 százalékát adták a 2002. december-január és 2003. október-november közötti kumulált évben. Az AC Nielsen piackutató cég szerint, így ha nem is növelte, legalább megőrizte e szegmens a részesedését.
A magyar piacon a táblás termékek szegmensén a legnagyobb részesedéssel rendelkező vállalatok közül több a régió más országaiba helyezte át termelését. Így a piacvezető Kraft Foods Szlovákiába vitte a Sportszelet és a Piros termékek gyártását, míg a Nestlé a Boci termékeket csehországi gyártásáról döntött a közelmúltban.
Kapcsolódó anyagok
Elbocsát a Nestlé a csokitojás-üzemből
Húsvéti bevásárlás: előnyben a hipermarketek
Nincs jelentős különbség a hipermarketek árai között
A csokoládényulak a húsvét kedvencei
A húsvétkor értékesített édességek közül a nyúlfigurákat veszik a legtöbben, élénk kereslet jellemzi a csokitojások piacát is.