2p

A húsvétkor értékesített édességek közül a nyúlfigurákat veszik a legtöbben, élénk kereslet jellemzi a csokitojások piacát is.

A húsvéti figurák közül legkelendőbbek a nyulak, 2003 húsvétján az összes eladott termék kétötödét adták ezek - állapítja meg az AC Nielsen tanulmánya. A következő 36 százalékot a különféle tojások tették ki, míg az egyéb figurafélék - kacsa, bárány - az eladások 5 százalékával részesedtek. A különféle csomagok a piac fennmaradó részén osztoztak.

Ami a táblás termékek piacát illeti, a teljes csokoládépiacnak mennyiségben közel 32, értékben pedig 26 százalékát adták a 2002. december-január és 2003. október-november közötti kumulált évben. Az AC Nielsen piackutató cég szerint, így ha nem is növelte, legalább megőrizte e szegmens a részesedését.

A magyar piacon a táblás termékek szegmensén a legnagyobb részesedéssel rendelkező vállalatok közül több a régió más országaiba helyezte át termelését. Így a piacvezető Kraft Foods Szlovákiába vitte a Sportszelet és a Piros termékek gyártását, míg a Nestlé a Boci termékeket csehországi gyártásáról döntött a közelmúltban.

Kapcsolódó anyagok
Elbocsát a Nestlé a csokitojás-üzemből
Húsvéti bevásárlás: előnyben a hipermarketek
Nincs jelentős különbség a hipermarketek árai között

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!