2p

Alapvetően a 18-34 év közötti fiatalok alkotják az online közösséget az USA-ban, derül ki az eMarketerben közölt tanulmányból. Az internetezők 34,1 százaléka került ki a fiatal felnőttek közül a 2003-ban vizsgált egy hónapban.

Az Online Publishers Association, valamint a comScore Networks felmérése szerint a fiatal korosztályok döntő többsége rendelkezik interneteléréssel. Az életkor szerint jelentős különbségek figyelhetők meg az internetezési szokásokban. Az OPA általt publikált adatok szerint a 18-34 év közöttiek 72,5 százaléka netezik rendszeresen, szemben a 45-54 éveseknél mért 62,9 százalékkal, és az 55-64 éveseknél mért 48,3 százalékkal. A vizsgálatot 2003 júliusában készítették.

A statisztikai számításokat egy 1,5 milliós felhasználói adatbázis vizsgálata alapján végezte a comScore.

A Nielsen NetRatings elemzése ettől eltérő arányokat tartalmaz, mutat rá az eMarketer elemzése. A kutatócég szerint a 18 és 34 közöttieknek 42,1 százaléka tartozik az internet-felhasználók körébe. Az OPA-comScore és a Nielsen kimutatása közti különbség az eltérő vizsgált populációból eredhet. A Nielsen ugyan nagyobb elemszámmal dolgozott a kutatásban, de ez nem jelenti azt, hogy elemzése pontosabb lenne.

Egy harmadik, független kutatás, a Pew Internet and American Life Project 2004 áprilisi számadatai inkább a comScore kutatását támasztják alá. Eszerint a 18-27, és a 28-39 éves korosztályban egyaránt 78-78 százalékos az internet penetráció az Egyesült Államokban, addig a 40-49 évesek körében 71 százalékos az elérés, az 50-58 évesek körében csak 62 százalék. Az 59 és 68 évesek 47 százaléka, a 69 év felettiek 17 százaléka van fenn a világhálón.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!