2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az amerikai filmstúdiók erőszakos filmeket, DVD-ket és tévéműsorokat reklámoznak olyan időszakban a televízióban, mikor 17 év alattiak is nagy eséllyel nézik a programokat, és ez ütközik a vonatkozó jogszabályokkal.

Az amerikai filmstúdiók erőszakos filmeket, DVD-ket és tévéműsorokat reklámoznak olyan időszakban a televízióban, mikor 17 év alattiak is nagy eséllyel nézik a programokat, és ez ütközik a vonatkozó jogszabályokkal.

Az Adweek cikkéből kiderül, az FTC felügyeleti szerv most kiadott riportja szerint számos amerikai reklámozó sérti a reklámtörvényt. Nemcsak a filmstúdiókra jellemzőek az agresszív reklámok, hanem a zenei kiadók is hirdetik napközben az ún. 'parental advisory' (csak szülői felügyelet mellett) kategóriába tartozó zenei kiadványokat.

A sztárok új CD-it és videóit előszeretettel reklámozzák a kiadók olyan napszakokban, mikor a fő célközönségnek számító tinédzserek a képernyő előtt tartózkodnak. A felügyeleti szerv szerint sok esetben a parental advisory címkét nem indokoltan használják, illetve nem teszik rá olyan kiadványokra, melyek rossz hatással lehetnek a fiatalokra.

A legerőszakosabbnak a videójátékok reklámjai bizonyulnak az FTC kiadványa szerint. A csak felnőtteknek szánt játékokat olyan időszakban mutatják be a tévécsatornák, mikor a 17 év alatti fiatalok a nézők 35 százalékát alkotják. A videójátékokat emellett olyan sajtótermékekben is reklámozzák, melyeket átlagosan 45 százalékos arányban kiskorúak olvasnak.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!