Az amerikai filmstúdiók erőszakos filmeket, DVD-ket és tévéműsorokat reklámoznak olyan időszakban a televízióban, mikor 17 év alattiak is nagy eséllyel nézik a programokat, és ez ütközik a vonatkozó jogszabályokkal.
Az Adweek cikkéből kiderül, az FTC felügyeleti szerv most kiadott riportja szerint számos amerikai reklámozó sérti a reklámtörvényt. Nemcsak a filmstúdiókra jellemzőek az agresszív reklámok, hanem a zenei kiadók is hirdetik napközben az ún. 'parental advisory' (csak szülői felügyelet mellett) kategóriába tartozó zenei kiadványokat.
A sztárok új CD-it és videóit előszeretettel reklámozzák a kiadók olyan napszakokban, mikor a fő célközönségnek számító tinédzserek a képernyő előtt tartózkodnak. A felügyeleti szerv szerint sok esetben a parental advisory címkét nem indokoltan használják, illetve nem teszik rá olyan kiadványokra, melyek rossz hatással lehetnek a fiatalokra.
A legerőszakosabbnak a videójátékok reklámjai bizonyulnak az FTC kiadványa szerint. A csak felnőtteknek szánt játékokat olyan időszakban mutatják be a tévécsatornák, mikor a 17 év alatti fiatalok a nézők 35 százalékát alkotják. A videójátékokat emellett olyan sajtótermékekben is reklámozzák, melyeket átlagosan 45 százalékos arányban kiskorúak olvasnak.
(Menedzsment Fórum)
A fiatalkorú nézőket célozzák a korhatáros reklámok
Az amerikai filmstúdiók erőszakos filmeket, DVD-ket és tévéműsorokat reklámoznak olyan időszakban a televízióban, mikor 17 év alattiak is nagy eséllyel nézik a programokat, és ez ütközik a vonatkozó jogszabályokkal.