2p

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

22 millió tizenéves lesz elérhető a világhálón az USA-ban 2008-ban, derül ki a Jupiter Research eMarketerben közölt kutatásából. A reklámozók azonban nehezen érik el őket, mivel a fiatalok online tevékenysége elsősorban a chatre és a blogokra korlátozódik.

Az 1800 internet-felhasználó 13 és 17 év közötti fiatal megkérdezésével készült elemzés a marketing lehetőségek felmérésére irányult. A Jupiter eredményei szerint 2004 és 2008 között meredeken emelkedni fog a netező tinédzserek száma: míg ebben az évben 18 millióan interneznek a korosztályból, négy év múlva már 22 millióan fognak online tartalmakat böngészni, vagy szolgáltatásokat igénybe venni.

Az internetező 13-17 évesek mintegy 17 százaléka úgynevezett 'befolyásoló tinédzser': ők azok, akik igen nagyfokú online aktivitást fejtenek ki, népszerűek és ízlésformálóak a hálós közösségekben. A meghatározó internetező fiatalok a tizenéves felhasználók összességénél némileg idősebbek és gazdagabbak. Az ebbe a csoportba tartozók hetente átlagosan 8 órát töltenek a világhálón, a nemek aránya pedig kiegyenlített: a véleményformálók 53 százaléka lány.

A hirdetők szempontjából kiemelt célcsoport a többieket befolyásoló netes 'divatdiktátorok' populációja, a fiatalok marketing-célú elérése az interneten azonban igen nehéz, állítja a Jupiter kutatása. Egyszerűbb befolyásolni a fiatalokat a tv-n keresztül: míg egy átlagos amerikai középiskolás heti hét órát internetezik, addig tévézéssel 10 órát tölt.

A leginkább azonban az teszi nehézzé a marketing szempontból való befolyásolást, hogy a tinédzserek elsősorban chatelnek a hálón, illetve weblogokat írnak és olvasnak. Ezekbe a kommunikációs csatornákba a reklámszakemberek ezidáig nem törtek be. A netező fiatalok 71 százaléka használja rendszeresen az instant messaging szolgáltatást, 30 százalékuk pedig rendszeresen blogozik. Mindez igen kevéssé teszi vonzó célcsoporttá a tizenéveseket az online marketing szempontjából, derül ki az eMarketer cikkéből.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!