2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Alacsony alkoholtartalmú, úgynevezett alkopop italokkal dobják fel a buli hangulatát a fiatalok. Ezek forgalmazása remek üzlet a gyártóknak, akiket azonban mind gyakrabban éri az a vád: rászoktatják a kamaszokat az alkoholra - írja a Népszabadság.

Az előre elkészített kevert ital, a ready to drink (RTD) a kilencvenes évek elején jelent meg Nyugat-Európában. Csaknem egy évtizedbe telt, amíg az RTD-italok Nyugat-Európából eljutottak Magyarországra, megjelenésük ugyanakkor igen sikeres volt. Ehhez jócskán hozzájárult, hogy a vendéglátósok nemcsak népszerű, hanem a hagyományos italoknál nagyobb árréssel is értékesíthető termékkel bővíthették kínálatukat. A Bacardi Breezer forgalma 2001-ben még csak 1,5 millió üveg volt, 2003-ban viszont e termékekből már 4,9 millió üveg fogyott. A Breezerből származó, tavalyi 1,12 milliárd forint bevétellel a Bacardi-Martini Kft. jelenleg a hazai RTD-piac 70-75 százalékát uralja. A Zwack részesedése a cég közlése szerint 15 százalék körüli, a fennmaradó 10-15 százalékon pedig öt-hat gyártó osztozik - számol be a Népszabadság.

A slágertermékek jövője azonban több okból is bizonytalan. Frank Odzuck, a Zwack vezérigazgatója például arra hívta fel a figyelmet, hogy divatcikkről lévén szó, az RTD hosszabb távon biztosan veszít majd újdonságértékéből. Nagyobb veszély a bulizós italok forgalmára a Nyugat-Európából induló RTD-ellenes kampány, egyes szakemberek szerint a gyümölcsös, édes ízükkel rászoktatják a kamaszokat az alkoholfogyasztásra. Ráadásul e termékek reklámjai azt sugallják, hogy a szórakozás együtt jár az alkoholfogyasztással. A gyártók szerint azonban boszorkányüldözésről van szó. A Bacardi-Martini Kft. marketingigazgatója szintén egy piackutatással érvel, amely szerint a 18-24 éves fiatalok, ha bulizni indulnak, töménnyel kezdik, majd, ha már jól érzik magukat, akkor térnek csak át az RTD-italokra, így az alkopop italok szerinte inkább alternatívát nyújtanak számukra - idézi a Népszabadság a szakembert.

Kapcsolódó anyagok
Vodkában is elsőségre tör a Bacardi
Amerikai szülők az alkopop ellen
Szigorúan ellenőrzött alkoholreklámok

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!