A szakértő, a világ negyedik legnagyobb reklámmultijának, a francia Publicis-nek az elnöke, Maurice Lévy úgy látja, hogy a 3-4 százalékos fejlődés záloga két reklámpiac, az eddig gyengélkedő német és a francia megélénkülésétől függ. Lévy Davosban, a világgazdasági fórumon beszélt és közölte, hogy november óta érzékelik az élénkülést.
A Publicis reklámhelyeket vásárló cége, a ZenithOptimedia már decemberben azt mondta, hogy az idén tavalyhoz képest 4,6 százalékos költés-növekedésre számít, azaz annak értéke egyedül Európában 113 milliárd dollár körül lehet. A világ reklámköltésének növekedése a vállalat szerint elérheti az 5,9 százalékot is. A németországi labdarúgó VB jelentős támogatást adhat a marketingkommunikációs piac növekedéséhez - jegyezte meg. Nem mellékes, hogy mint mondta, a fogyasztói bizalom javulásának jelei is láthatók már, nyilatkozta a Reutersnek.
Felhívta a figyelmet, hogy egy jó kombináció adhat fellendülést a piacnak: a téli olimpia és a foci VB együttesen kedvező hatást gyakorolhat a sportreklám-piacra, de az egész hirdetési piacra is Európában. Érezhető növekedésre számít az Egyesült Államokban és Ázsiában is, a távol-keleti térség reklámpiacának növekedése 2008-ig biztosnak látszik. Maurice Lévy szerint a Publicis jobban teljesít majd versenytársainál a reklámpiacon az idén.
A foci vb az idei hirdetési piac motorja
Nagyjából két százalékkal nőtt tavaly az európai hirdetési piac állítják vezető szakértők, de az idei évben a növekedés üteme többek közt a labdarúgó-világbajnokság miatt ennek kétszerese is lehet.