2p

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa a fogyasztók megtévesztése miatt ismét megbírságolta a Vodafone-t, ezúttal kétmillió forintra.

A GVH tegnapi határozatában megállapította, hogy a Vodafone Magyarország Rt. a 2005 júliusában és augusztusában egyes, a kommunikációs kampánya keretében közzétett reklámjaival, melyben a Vodafone a hálózatában külföldről kezdeményezett és fogadott mobilhívások díjáról adott tájékoztatást, a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, megsértve a versenytörvény vonatkozó rendelkezéseit. A Vodafone Magyarország Rt.-t a tanács jogsértő magatartásáért kétmillió forint versenyfelügyeleti bírság megfizetésére kötelezte - áll a GVH közleményében.

A Vodafone által a rádióban közzétett reklámban elhangzik: "Csak a Vodafone-osok beszélhetnek külföldön is itthoni tarifájukkal. Regisztrálj a Vodafone Passport szolgáltatásra a 1270-es számon! Részletek a boltokban." A cég ezzel a tájékoztatással lényeges tulajdonságok (ár, regisztráció) közlésébe bocsátkozott, de az árközlés azt a hamis látszatot keltette, hogy a Passport szolgáltatásnak nincs egyéb ellenértéke, mint az itthoni díjszabásnak megfelelő fizetés. Ezzel szemben a szolgáltatást igénybe vevő fogyasztót a hívásonként fizetendő kapcsolási díj is terhelte.

A társaság egyik óriásplakátján közölt tájékoztatás azért minősült a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolásának, mert a díjazásra is vonatkozó közlését nehezen észlelhetően helyezte el. A közlés e módja azért is róható a vállalat terhére, mert számos más óriásplakáton a díjfeltételeket feltűnően közölte, ily módon eleget téve a versenyjog által támasztott elvárásoknak. E körülmény egyúttal bizonyítékkal szolgált arra, hogy a kifogásolt óriásplakátnak nem lehettek olyan közlési korlátai, amelyek megakadályozták a Vodafone-t szolgáltatása lényeges tulajdonságának versenyjogilag megfelelő közzétételében.

A testület a bírság kiszabásánál súlyosbító körülményként értékelte, hogy a Vodafone ellen több alkalommal került sor marasztalásra hasonló jellegű versenyjogsértő magatartás miatt. Enyhítő körülményként értékelte, hogy a kifogásolt magatartás csekély, kevésbé rontotta a teljeskörűen folytatott reklámkapány versenyjogszerüségét, valamint a piacon olyan díjszámítással jelent meg, amely átláthatóbb és elsősorban a hívott fél számára olcsóbb a korábbiaknál.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!