A főosztályvezető jelezte, hogy a kormány jövő év végéig megvizsgálja a díjfizetés használatarányos, elektronikus formájának bevezethetőségét. Bozzay Erika rámutatott: a GKM az útdíj kiterjesztésétől azt várja, hogy a teherforgalom visszaterelődik a főutakról az autópályákra.
A főosztályvezető megjegyezte, hogy a díjak mértékét az Európai Unió irányelvben maximalizálja. A sztrádamatricáknál Magyarországon a díj felső korlátja érvényes. Szavai szerint a díjakból befolyó bevételt a kormánynak a törvények szerint útfelújításokra kell költenie.
Hinfner Miklós, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkára elmondta, hogy addig nem kíván véleményt formálni a kormány terveiről, ameddig az elképzelések részleteit nem ismerik. A főtitkár fontosnak tartja azt, hogy a többletterhek a tranzitforgalmat sújtsák, a magyar vállalkozók várható többletterheit pedig kompenzálják.
Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke egyetért az útdíjjal kapcsolatos célokkal, ám annak körvonalazódó módját nem tartja alkalmasnak. Szerinte felesleges az átmenetileg kiterjesztett átalánydíjas rendszer, mert az a településekről nem tereli el a forgalmat. Az elnök a rendszer elektronikussá tételét pedig drágállja, becslése alapján mintegy százmilliárd forint ráfordítást igényel a szükséges infrastruktúra kialakítása.