A több mint 8700 kilométer hosszú, 16 napos sivatagi száguldásban minden eddiginél több versenyző - 250 motoros, 187 autós és 88 kamionos - vesz részt. Több magyar egység is indult: négy autós, három motoros és három kamionos csapatért szoríthatunk.
Vannak olyan istállók, amelyek több millió euróból finanszírozzák a kéthetes sivatagi száguldást. Bár a versenyzők nem szívesen beszélnek csapatuk költségvetéséről - a büdzséből ugyanis következtetni lehetne a technikai paraméterekre -, annyi bizonyos, hogy egy-egy csapat néhány százezer és néhány tízmillió euró közötti összegből gazdálkodhat.
Palik László - aki az idén Darázsi Gáborral közösen egy Nissannal indul a ralin - a lap kérdésére elmondta, hogy 20-30 millió forint körüli költségvetéssel már meg lehet próbálni a Dakart, a legnagyobb gyári csapatok pedig 10-20 milliárd forintos büdzsével vágnak neki a sivatagi show-nak.
Egy csapat számára a legnagyobb kiadásokat - az előkészületek, a fejlesztés és a technikai háttér megteremtése mellett - a nevezési díj, az üzemanyagköltségek és a megfelelő logisztika biztosítása jelenti. Szalay Balázs, a sporteseményt szervező cég (ASO) kelet-európai képviselője elmondta, hogy a nevezési díj fejenként - a szerelőktől a versenyzőkig - mindenkinek mintegy 2,5 millió forint. Az üzemanyag is igen komoly kiadás, erre körülbelül 10 millió forintot kell fordítani a csapatoknak - mondta Szalay Balázs.
A világ leghíresebb terepralis viadalának marketingértékét több magyar vállalat is felismerte. A Mol Nyrt. például Mol Dakar néven 2007-ben is saját regionális csapatot indít, amely négy motoros, két autós és egy kamionos egységből áll - közli cikkében a Világgazdaság.