2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az idén az elmúlt évektől eltérően nem az év első napján, hanem január 6-án kezdődött meg a Dakar-rali. A legnagyobb eséllyel azok a versenyzők vágnak neki a világ leghíresebb terepralis viadalának, akik mögött tőkeerős gyári csapatok állnak - közli a Világgazdaság.

A több mint 8700 kilométer hosszú, 16 napos sivatagi száguldásban minden eddiginél több versenyző - 250 motoros, 187 autós és 88 kamionos - vesz részt. Több magyar egység is indult: négy autós, három motoros és három kamionos csapatért szoríthatunk.

Vannak olyan istállók, amelyek több millió euróból finanszírozzák a kéthetes sivatagi száguldást. Bár a versenyzők nem szívesen beszélnek csapatuk költségvetéséről - a büdzséből ugyanis következtetni lehetne a technikai paraméterekre -, annyi bizonyos, hogy egy-egy csapat néhány százezer és néhány tízmillió euró közötti összegből gazdálkodhat.

Palik László - aki az idén Darázsi Gáborral közösen egy Nissannal indul a ralin - a lap kérdésére elmondta, hogy 20-30 millió forint körüli költségvetéssel már meg lehet próbálni a Dakart, a legnagyobb gyári csapatok pedig 10-20 milliárd forintos büdzsével vágnak neki a sivatagi show-nak.

Egy csapat számára a legnagyobb kiadásokat - az előkészületek, a fejlesztés és a technikai háttér megteremtése mellett - a nevezési díj, az üzemanyagköltségek és a megfelelő logisztika biztosítása jelenti. Szalay Balázs, a sporteseményt szervező cég (ASO) kelet-európai képviselője elmondta, hogy a nevezési díj fejenként - a szerelőktől a versenyzőkig - mindenkinek mintegy 2,5 millió forint. Az üzemanyag is igen komoly kiadás, erre körülbelül 10 millió forintot kell fordítani a csapatoknak - mondta Szalay Balázs.

A világ leghíresebb terepralis viadalának marketingértékét több magyar vállalat is felismerte. A Mol Nyrt. például Mol Dakar néven 2007-ben is saját regionális csapatot indít, amely négy motoros, két autós és egy kamionos egységből áll - közli cikkében a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!