3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A gyártás, valamint a nagy- és kiskereskedelem területén a legnagyobb a munkaadók felvételi hajlandósága, így 2011 utolsó negyedévében ezekben a szektorokban lehet az átlagosnál nagyobb létszámbővítésre számítani - derül ki a Manpower munkaerő-piaci szolgáltató legfrissebb felméréséből.

Szekeres Katalin, a Manpower Magyarország marketing vezetője a reprezentatív felmérés eredményeit bemutató keddi sajtótájékoztatón elmondta: a megkérdezett 750 munkáltató közül 11 százalék növelni szeretné a munkaerő létszámát, 10 százalék pedig elbocsátást tervez 2011 október-decemberben, a kettő különbségéből számolt Manpower munkaerő-piaci mutató így az utolsó negyedévre vonatkozóan - hasonlóan az előző negyedévhez - plusz 1 százalékon áll.

A szakértő hozzátette: a munkáltatók többsége, 76 százaléka nem kíván változtatni a munkavállalói létszámon az év hátralévő részében.

Szekeres Katalin hangsúlyozta: a két legerősebb szektorban - a kereskedelemben és a gyártásban - a munkaerő-piaci mutató értéke egyaránt 10 százalékon áll; a nagy- és kiskereskedelem mutatója negyedéves összehasonlításban 15, éves összehasonlításban 16 százalékpontos javulást mutat.

G. Nagy Balázs, a Manpower Munkaerő-szervezési Kft. üzletfejlesztési igazgatója szerint a munkaerő-piaci kilátások javulása a kereskedelemben nem szezonális, hanem három egyéb okra vezethető vissza. Egyrészt a vásárlóerő növekedésére számít a szektor a személyi jövedelemadó változások eredményeképpen, másrészt a válság következtében a kereskedelmi egységek is átgondolták üzletpolitikájukat, egyre több kiadott hely van a plázákban, ez pedig a foglalkoztatás szempontjából pozitív. Harmadrészt már elég régóta növekedést mutat a gyártóipari szektor, és ez érezhetően kihat a nagy- és kiskereskedelemre is - mondta G. Nagy Balázs.

Kifejtette: Magyarországon a nagy munkanélküliség ellenére sem találják meg sokszor egy-egy munkahelyre a megfelelően képzett szakembereket. Eddigi felméréseik ugyanakkor azt mutatják, hogy a felvételek általában az elbocsátásokkal együtt megugranak, vagyis a munkaerő-piac azonnal felszívja a megfelelő képesítéssel rendelkező munkavállalókat.

A vendéglátásban ugyanakkor az utóbbi két és fél év legpesszimistább előrejelzését mérték 2011. utolsó negyedévére vonatkozóan mínusz 16 százalékos munkaerő-piaci mutatóval, amely az előző negyedévhez képest 25, az előző év azonos időszakához képest pedig 15 százalékpontos visszaesést jelent - ismertette Szekeres Katalin. Hozzáfűzte, ez a csökkenés sem magyarázható csupán szezonális okokkal. Egyrészt a szokatlanul hideg nyár miatt gyakorlatilag elmaradt a főszezon, másrészt az iparágat a svájci frank magas árfolyama is fenyegeti, mivel a korábbi évek fejlesztései devizahitellel indultak.

Regionális összehasonlításban Budapesten és a Dél-Alföldön a legerősebb az alkalmazási hajlandóság: mindkét régióban plusz 7 százalékon áll a mutató, és a Dél-Alföld a felmérés 2,5 éves történetének eddigi legjobb eredményét produkálta. Az utolsó negyedévre vonatkozó munkaerő-piaci kilátások a Közép-Dunántúlon a legrosszabbak, ahol mínusz 7 százalékon áll a mutató.

Az Észak-Alföldön az előző negyedévi mínusz 8 százalékról 0 százalékra javult a mutató értéke, vagyis egyenlő arányban terveznek a munkaadók felvételt és elbocsátást. Közép-Magyarországon éves összehasonlításban 9 százalékponttal 4 százalékra csökkent a mutató értéke.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!