2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egy aktuális felmérés szerint Ausztriában a gyerekeket három üzletből kettőben kiszolgálják, ha alkopop italokat szeretnének maguknak venni. Kritikusok szerint ez is mutatja, hogy a fiatalokat védő törvényi tiltás mit sem ér.

Egy aktuális felmérés szerint Ausztriában a gyerekeket három üzletből kettőben kiszolgálják, ha alkopop italokat szeretnének maguknak venni. Kritikusok szerint ez is mutatja, hogy a fiatalokat védő törvényi tiltás mit sem ér.

A Konsument című osztrák magazin tesztelése során egy inkább félénknek, semmint vagánynak látszó 13 éves fiút küldött bevásárlókörútra Bécsben. Feladata az volt, hogy 15 szupermarketben és benzinkútál próbáljon alkopop italokat vásárolni. A kisiskolás meglepően sikeres volt: az üzletek kétharmadában minden kérdezősködés nélkül kiszolgálták őt annak ellenére, hogy a törvény értelmében a 16 éven aluliaknak nem szabadna ilyen terméket eladni.

A teszt eredménye annak fényében elgondolkodtató, hogy Ausztriában az alacsony alkoholtartalmú, édesített italok a fiatalok körében felülmúlják a sör, a bor és a pezsgő népszerűségét. Szakértők figyelmeztetnek: az alkopop alapozóként szolgálhat a keményebb italokkal folytatott végtelen tivornyákhoz, így könnyen rászoktathat az alkoholra.

Az újság szerint érvényt kellene szerezni a fiatalok alkopophoz jutását tiltó törvénynek, másrészt fel kellene hívni a figyelmet az abban rejlő veszélyekre is, sőt egyesek szerint - Svájchoz, Németországhoz és Franciaországhoz hasonlóan - az arra kirótt adókat is növelni kellene.

A ready to drinknek (RTD)is nevezett alkopop italok itthon is kifejezetten trendinek számítanak: a fiatalok ezekkel dobják fel a buli hangulatát, számolt be nemrég elemzésében a Népszabadság. Az ezeket forgalmazó Bacardi Breezer forgalma 2001-ben például még csak 1,5 millió üveg volt, 2003-ban viszont e termékekből már 4,9 millió üveg fogyott. A Breezerből származó, tavalyi 1,12 milliárd forint bevétellel a Bacardi-Martini Kft. jelenleg a hazai RTD-piac 70-75 százalékát uralja. A Zwack részesedése a cég közlése szerint 15 százalék körüli, a fennmaradó 10-15 százalékon pedig öt-hat gyártó osztozik.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!