Az amerikai gyerekek csak negyede kap a szüleitől rendszeresen zsebpénzt, 22 százalékuknak viszont egyáltalán nincs saját pénze. Játékok ruha és édesség: ez a három vezető termékcsoport, amire ez a korcsoport a leggyakrabban költ. Míg a fiúknak 80 százaléka vásárol magának videojátékokat, addig a lányoknak csak 48 százaléka ad ki erre pénzt. A lányok elsősorban ruházati cikkekre és CD-kre költenek. Közel egyenlő arányban költ a két nem könyvekre (25 százalék), képregényre (20 százalék), és édességre (23 százalék).
A 14 évesnél fiatalabb gyerekek 29 százalékának van saját mobiltelefonja az USA-ban, 73 százalékuk tartja azonban ezt nagyon fontosnak: ennyien mondták, hogy biztonságérzetet ad, vagy adna számukra a saját mobil.
Akiknek van saját telefonjuk, 60 százalékban a barátaikat hívják, ennél valamivel kevesebben, 59 százalékban használják a mobilt a családjukkal való kapcsolattartásra. A wapot az amerikai gyerekek 38 százaléka veszi igénybe, és igen népszerűek az óvodás és általános iskolás korosztály körében a csengőhangok: 38 százalékuk tölt le ilyeneket az internetről, képeket pedig a gyerekek 30 százaléka. A megkérdezettek 30 százaléka fotókat is készít mobiltelefonja segítségével. Mindezen szolgáltatások valamivel népszerűbbek a lányok, mint a fiúk körében. A fiúk csak a játékok letöltésében előzik meg a másik nemet.
(Menedzsment Fórum)
A gyerekek kétharmada számára elsődleges a pénz
A Taylor Nelson Sofres kutatásának adatai szerint a 14 év alatti gyerekek 66 százaléka szerint nagyon fontos, hogy sok pénze legyen az embernek.