Forrester Research felmérése szerint a vezetők általánosságban egyetértenek azzal a megállapítással, hogy az ügyféligények megismerése szükséges azok kielégítéséhez. A társaságok eredményességének kulcsát, pedig mindenki az elégedett ügyfelekben látja.
A kutatók által megszólaltatott informatikai vezetők az alkalmazott eszközöket is megjelölték, eszerint 61 százalékuk vélekedik úgy, hogy a portálok innovációja fog leginkább hatni a fejlődésre, a tartalom menedzsmentet pedig, 56 százalékuk tartja jó megoldásnak. A több válaszlehetőséget nyújtó kérdéskör során a harmadik leggyakoribb felelet az üzleti intelligencia megoldások alkalmazása volt (48 százalék).
Az eszközök persze pénzbe kerülnek: úgy tűnik, ha kismértékben is, de nőhet a cégek informatikai költségvetése, így minden bizonnyal számos ilyen beruházás valósulhat meg. A most közzétett elemzés szerint az idei évben 4 százalékkal magasabb büdzsé áll majd az IT főnökök rendelkezésére.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
A cégek fejlődésének egyik alapja az adatbányászat
Merre tart a hazai CRM piac
A használható ügyféladatokért fizetnek a cégek
A döntéshozó pozícióban lévő vezetők többsége úgy véli, hogy érdemes áldozni az ügyfelek megismerésére. Ennek köszönhetően egy most közzétett felmérés szerint világszerte nőni fog az adatbányászati és CRM rendszerek iránti kereslet.