Az üzleti alkalmazások más módszereket igényelnek
Vállalati alkalmazások
Az olyan elterjedt üzleti alkalmazások, mint például az adatbázisok, az email-rendszer, a CRM és az ERP rendszerek azonban teljesen más elbánást igényelnek. Ezeket naponta kell menteni alkalmazás szinten, figyelve arra, hogy a lehető legkisebb mértékben terheljük meg a rendszert. Ha igény van rá, akkor azonban napi több mentésre is sor kerülhet. Erre a near-online mentési módszerek közül a "snapshot" eljárás ad módot. Létrehozhatunk visszaállítási pontokat a nap meghatározott óráiban, amelyeket a napi rendes mentés után akár el is lehet dobni.
Ebben az esetben azt is el kell dönteni, hogy az alkalmazásokat működés közben, vagy leállítva akarjuk menteni. Ezt elsősorban ugyancsak az határozza meg, hogy az adott alkalmazás permanens hozzáférhetősége mennyire fontos számunkra. A működés közbeni mentés a legelterjedtebb szoftverek esetében az offline mentési rendszerhez hasonló modulokkal biztosítható.
Pillanatfelvételek
Az úgynevezett snapshot-mentések - amelyek nem összekeverendő a near-online mentések azonos nevű fajtájával - blokk szintű mentést biztosítanak a sok apró fájlt tartalmazó rendszerek számára. Ennek a módszernek a gyorsaság a legnagyobb előnye, ezért lehet alkalmasabb az akár több millió, általában nagyon kicsi, pár kilobájtos állományt tartalmazó fájlrendszerek mentésére, mint a fájl szintű mentés. Ez utóbbival ugyanis minden fájlt külön-külön meg kellene nyitni és le kellene zárni. A blokk szintű technológia viszont kiküszöböli ezt, ráadásul közben a fájl szintű visszaállítás lehetőségét is megtartja.
Az átgondolt szervezéssel legnagyobb előnye, hogy adatainkat teljes biztonságban tudhatjuk, és még hiba esetén sem kell hosszú ideig várni a visszaállításra, így tevékenységünk fennakadása minimális lesz. Ráadásul biztosítható, hogy a mentés a meglévő technikai feltételeknek és az informatikai rendszerünkkel szemben támasztott követeléseknek megfelelően menjen végbe.