A magyarországi vállalatok tavaly összesen 31,6 milliárd forint értékű támogatást nyújtottak nonprofit szervezeteknek. A legbőkezűbbek a legnagyobbak voltak, olvasható a Világgazdaság cikkében.
A Vállalati adományozók, nonprofit szervezeteknek nyújtott vállalati támogatások című kutatásból kiderül, a hazai vállalatok elsősorban a gyerekeket, az egészségügyi és a szociális ellátást, az oktatást, a kutatást s a sportot támogatják anyagilag legszívesebben, míg természetbeni juttatásokkal főként az oktatási, a szociális és a kulturális területet segítik.
A hazai vállalatok 68 százaléka vallja magát adományozónak. A legbőkezűbbek az 1 milliárd forintnál nagyobb árbevétellel dolgozó nagyvállalatok: e kör nagyobb arányban, közel négyötöd részben segített. Az átlagoshoz képest jóval kisebb a 20 millió forintot meg nem haladó forgalmú vállalkozások támogatási aktivitása. Körükben a támogatók aránya mindössze 56 százalék volt, s közel egyötödük a jövőre nézve is kizárta a jótékonykodás lehetőségét.
A támogatást elvetőket vállalatuk gazdasági helyzete is motiválja, de olyan indokokat is emlegetnek, mint az adományok nem a célnak megfelelő felhasználása vagy éppen a túl sok kérelmező. Sokan választják a természetbeni adományokat is, persze saját termékeikből, írja a Világgazdaság.
A hazai cégek 68 százaléka adományoz
A magyarországi vállalatok tavaly összesen 31,6 milliárd forint értékű támogatást nyújtottak nonprofit szervezeteknek. A legbőkezűbbek a legnagyobbak voltak, olvasható a Világgazdaság cikkében.