A fejlődés fő oka, hogy egyre többen isznak ásványvizet. A háztartások 78 százaléka vett legalább egyszer ásványvizet tavaly, míg egy évvel korábban csak 72 százalék.
Gyakoribbak lettek a vásárlások is: a háztartásokban átlagosan majdnem minden második héten vásároltak ásványvizet. A háztartások ásványvíz-beszerzéseinek értéke meghaladta a 20 milliárd forintot a múlt évben.
Az ásványvíz mennyiségi forgalmából 33 százalék jut a diszkontokra, 27 pedig a hipermarketekre. A szupermarketek 15 százalékkal részesednek, a lakóhely közeli kis boltok pedig 20 százalékkal, a legutóbbi teljes évi, 2003-as adatok szerint.
A fogyasztás gyakoriságában szintén sok változás történt. Egy magyar felnőtt hetenként átlagosan 3 naponta fogyaszt ásványvizet. Több mint duplájára nőtt a fogyasztás gyakorisága tizennégy év alatt, derül ki a GfK tanulmányából.
(Menedzsment Fórum)
A hazai családok 78 százalékában isznak ásványvizet
Idén is folytatódik az ásványvíz fogyasztásának kétszámjegyű növekedése. A háztartások beszerzésénél mennyiségben 16, értékben 8 százalékkal nagyobb forgalmat regisztrált a GfK Piackutató Intézet idén az első félévben, mint tavaly január-júniusban.