Jelentős változások elé néz a 11 milliárd forintos összforgalmú hazai lemezpiac azután, hogy az Európai Bizottság a héten engedélyezte a Sony és a BMG zenei részlegeinek fúzióját. A létrejövő Sony-BMG akár a hazai piac élére is ugorhat, értesült a Világgazdaság.
A BMG Ariola Hungary és a Sony Music Kft. egyesülésével - a piaci összforgalmat tekintve - az egyik legerősebb társaság jöhet létre, amely megelőzheti vagy megszorongathatja a piacvezető Universal Music Kft.-t.
A Hanglemezkiadók Szövetségének (Mahasz) tavalyi lemezpiaci rangsorában a BMG Ariola az ötödik helyet foglalta el, míg a Sony a hetedik helyet szerezte meg. A 11 milliárdos teljes forgalom 28 százalékát a hamis, elsősorban otthon készült CD-másolatok tették ki.
Geszti Margit, a BMG Ariola ügyvezető igazgatója a Világgazdaságnak elmondta, egyelőre számukra sem ismert a fúzió pontos ütemterve.
A BMG az első fél évben a hazai kiadványok körében a piacvezető helyre lépett előre, a Sony fejlődésében pedig a Megasztárok játszanak nagy szerepet. A piacvezető Universal elsősorban nagyon erős külföldi repertoárjának és mulatós lemezeinek köszönheti sikerét, írja a Világgazdaság.
A hazai lemezpiacot is felboríthatja a Sony-BMG házasság
Jelentős változások elé néz a 11 milliárd forintos összforgalmú hazai lemezpiac azután, hogy az Európai Bizottság a héten engedélyezte a Sony és a BMG zenei részlegeinek fúzióját. A létrejövő Sony-BMG akár a hazai piac élére is ugorhat, értesült a Világgazdaság.