A világ legnagyobb médiabirodalmai már a szélessávú internetes és telefonos videotartalmakra helyezik a hangsúlyt, és folyamatos akvizíciókkal bővítik online portfóliójukat. A multimédiás tartalmakat, azaz a kép-, hang- és írott anyagokat szolgáltató médiatársaságok lehetnek a jövő első számú hírgyárosai - véli Léderer Pál, a Népszabadság Online (NOL) felelős szerkesztője.
Szerinte nem kizárt, hogy az újságírók hátizsákos tudósítók lesznek, akik a rendelkezésükre álló technikának köszönhetően egy adott eseményről a fent említett különböző formátumokban készítik és küldik el anyagaikat egy a nyomtatott és az online felületeket közösen kezelő szerkesztői gárdának, amely elhelyezi azokat az internetes oldalakon, valamint a következő napi nyomtatott termékben. A NOL-lal kapcsolatban a vezető jelezte azt is: 2006 lehet az első év, amikor nullszaldósan zárhatják az évet az eddigi veszteséges működés után - számol be a Világgazdaság.
Sokkal komolyabb nyereséggel számol a Sanoma Budapest. A ma már százfős, és hat portált, valamint 30 site-ot kezelő kiadó Új Média divíziójának igazgatója, Gerentsér Imre szerint a részleg milliárdos bevételt könyvelt el 2005-ben.
A Ringier-nél közel százmilliós bevételt eredményezett az online üzletág tavaly - mondta el Papp Béla, a kiadó ügyvezető igazgatója. Az idén 15-20 százalékos növekedést remélnek, miközben több online fejlesztési terv is előkészítés alatt áll - írja a Világgazdaság.