2p

A multimédiás tartalmak, a hátizsákos tudósítók és az egységesen szerkesztett online és nyomtatott sajtótermékek jelenthetik a jövő médiáját Magyarországon is - vélik a Világgazdaság által megszólaltatott szakértők.

A világ legnagyobb médiabirodalmai már a szélessávú internetes és telefonos videotartalmakra helyezik a hangsúlyt, és folyamatos akvizíciókkal bővítik online portfóliójukat. A multimédiás tartalmakat, azaz a kép-, hang- és írott anyagokat szolgáltató médiatársaságok lehetnek a jövő első számú hírgyárosai - véli Léderer Pál, a Népszabadság Online (NOL) felelős szerkesztője.

Szerinte nem kizárt, hogy az újságírók hátizsákos tudósítók lesznek, akik a rendelkezésükre álló technikának köszönhetően egy adott eseményről a fent említett különböző formátumokban készítik és küldik el anyagaikat egy a nyomtatott és az online felületeket közösen kezelő szerkesztői gárdának, amely elhelyezi azokat az internetes oldalakon, valamint a következő napi nyomtatott termékben. A NOL-lal kapcsolatban a vezető jelezte azt is: 2006 lehet az első év, amikor nullszaldósan zárhatják az évet az eddigi veszteséges működés után - számol be a Világgazdaság.

Sokkal komolyabb nyereséggel számol a Sanoma Budapest. A ma már százfős, és hat portált, valamint 30 site-ot kezelő kiadó Új Média divíziójának igazgatója, Gerentsér Imre szerint a részleg milliárdos bevételt könyvelt el 2005-ben.

A Ringier-nél közel százmilliós bevételt eredményezett az online üzletág tavaly - mondta el Papp Béla, a kiadó ügyvezető igazgatója. Az idén 15-20 százalékos növekedést remélnek, miközben több online fejlesztési terv is előkészítés alatt áll - írja a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!