1p

Az európaiak inkább hazai termékeket szeretnek fogyasztani, illetve jobban kedvelik az otthoni beruházást és munkát is. Hiába telt el húsz év a közös piac létrejötte óta, az USA államai még mindig 2-3-szor nagyobb kereskedelmet folytatnak egymás között, mint az EU tagállamai - áll a Bruegel brüsszeli kutatóintézet friss tanulmányában, melyet a Világgazdaság idéz.

Ugyanakkor az unió magországai, mint Németország, Hollandia vagy Belgium, de Magyarország és több kelet-közép-európai új tag is az átlagosnál jobban integrálódott az egységes piacba.

A bizonyos területeken - elsősorban a tőkepiacokon - megtett előrelépések ellenére továbbra is jellemző a hazai lehetőségek egyoldalú preferálása. A tanulmány kiemeli, hogy az integrációs aszimmetriák megszüntetése nélkül az olyan viszonylag sikeres vívmányok is veszélybe kerülhetnek, mint az egységes valuta.

Az integráció a beruházások területén a legelőrehaladottabb. Sokkal rosszabb a helyzet a fogyasztás terén, a legrosszabb eredményt azonban a munkaerő szabad áramlásában érte el a közösség. Mindössze két százalékot tesz ki azon európai dolgozók aránya, akik a hazájukon kívül vállalnak munkát - számol be a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!