1p

Az európaiak inkább hazai termékeket szeretnek fogyasztani, illetve jobban kedvelik az otthoni beruházást és munkát is. Hiába telt el húsz év a közös piac létrejötte óta, az USA államai még mindig 2-3-szor nagyobb kereskedelmet folytatnak egymás között, mint az EU tagállamai - áll a Bruegel brüsszeli kutatóintézet friss tanulmányában, melyet a Világgazdaság idéz.

Ugyanakkor az unió magországai, mint Németország, Hollandia vagy Belgium, de Magyarország és több kelet-közép-európai új tag is az átlagosnál jobban integrálódott az egységes piacba.

A bizonyos területeken - elsősorban a tőkepiacokon - megtett előrelépések ellenére továbbra is jellemző a hazai lehetőségek egyoldalú preferálása. A tanulmány kiemeli, hogy az integrációs aszimmetriák megszüntetése nélkül az olyan viszonylag sikeres vívmányok is veszélybe kerülhetnek, mint az egységes valuta.

Az integráció a beruházások területén a legelőrehaladottabb. Sokkal rosszabb a helyzet a fogyasztás terén, a legrosszabb eredményt azonban a munkaerő szabad áramlásában érte el a közösség. Mindössze két százalékot tesz ki azon európai dolgozók aránya, akik a hazájukon kívül vállalnak munkát - számol be a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!