A Konsument fogyasztóvédelmi magazin összeállítása 10 Ausztriában működő áruházláncot vizsgált. Az eredmények szerint a Lidl boltjai bizonyultak a legolcsóbbnak. A második helyr a Mondo üzleteket rangsorolták, amely a Hofer láncot előzte meg. A legkedvezőtlenebb árai a Billa üzleteknek voltak a felmérés szerint.
A vizsgálat során 34 különböző árucikket választottak ki, ezek többnyire a napi fogyasztásban fontos szerepet játszó termékek voltak. A legolcsóbb vásárlói kosár 42,46 euró volt, amely csaknem 10 euróval kevesebb, mint a legdrágább.
A felmérés érdekessége, hogy a Lidl lánc az idén 10-15 bolt megnyitását tervezi Magyarországon, és a következő években száznál is több diszkonttal fedné le a hazai piacot. A lánc, amely 11 európai országban mintegy négyezer 1200-1600 négyzetméteres üzlettel jelen, minden piacon erős árversenyt diktál, amelynek sikerét is köszönheti. Az erősen árérzékeny magyar fogyasztók körében is nagy valószínűséggel pozitív fogadtatásra találhat egy nyomott árakkal piacra lépő áruházlánc. A Lidl és a Tesco megjelenése a szupermarketek piacán a szakemberek szerint tovább élezheti a versenyt az élelmiszer- és vegyiáru-kereskedelemben.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
A szupermarket piacot veszi célba a Tesco
A Lidl piacra lépése élesedő árversenyt hoz az üzletláncok között
Továbbra sem csökken a hipermarketek lendülete
A hazánkba készülő lánc a legolcsóbb Ausztriában
A Lidl bizonyult a legolcsóbb áruházláncnak egy most közzétett felmérés szerint. Az azonos bevásárlókosarak összehasonlítása során 20 százalékos eltérést mértek a legkedvezőbb és legdrágább áruházak között.