3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Hat éven belül a telefonhívások döntő többsége már IP alapú hálózatokon, jelentős részben az interneten zajlik majd - ezt nem mások, mint a nagy hagyományos telefoncégek vezetői állították egy nemrég publikált tanulmányban. Szakértők szerint Magyarország sincs lemaradva ezen a téren, egy új cég pedig a közműszolgáltatókat is bevonná viszonteladói hálózatába, tudta meg az mfor.hu.

A nagy cégek előremenekülnek

A hírközlési hatóság szakértője szerint a hagyományos távközlési cégeknek csak egy lehetősége maradt: előremenekülnek. Ezt a nagy cégek vezetői is tudják, hiszen a már idézett felmérésből kiderül: a válaszadók 65 százaléka szerint a bukást kombinált, multimédiás eszközöket is kínáló szolgáltatáscsomagok kialakításával lehet elkerülni.

Bár sokat beszélnek róla, úgy tűnik, egyelőre keveset tettek az ügy érdekében a régi, nagy cégek. Külföldön a jelek szerint egy vállalat veszi igazán komolyan a kihívást: a British Telecom.

Ez a vállalat például már ott tart, hogy saját VoIP-os tapasztalatait is kész megosztani más, kisebb, ugyanakkor hagyományos szolgáltatást nyújtó cégekkel - kimondva kimondatlanul piaci előnyhöz jutva egy majdani, új versenypályán.

Hektikus, de népszerű

Az NHH szakértője szerint sokan nem is tudják, hogy telefonáláshoz VoIP-ot használnak: a T-Online kábeltelefonja, vagy a UPC szolgáltatása ugyanis VoIP, még akkor is, ha a hívás nem feltétlenül az interneten halad keresztül, hanem más - például TV-adás - szolgáltatására használt kábelen. A klasszikus nettelefon ugyanakkor az internetet használja, sőt a legtöbben nem is hagyományos készülékkel telefonálnak, hanem a számítógéphez csatlakoztatott mikrofon és fejhallgató segítségével.

Érdemes ezt a különbségtételt komolyan venni, mert a szolgáltatás minőségében is lehetnek eltérések - hangsúlyozta a szakértő.

Természetesen azok a hívások, amelyek nem az interneten bonyolódnak, sokszor jobb minőségűek, mint a világhálósak. A szakértő szerint az internetes telefoncégek szaknyelven "best effort" jellegű szolgáltatást végeznek: ennek során nincs garantált minőség, s a hívásokat megpróbálják úgy felépíteni, hogy az adott körülményekhez képest a legjobbat hozzák ki a szolgáltatásból.

Ez például azt jelenti, hogyha terhelt az internet, akkor a hívás minősége is romolhat. Ezzel szemben a nagyobb cégek megengedhetik maguknak, hogy - kikerülve a hektikus internetet - garantált minőséget biztosítsanak.

L. Nagy Gábor

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!