2p

Idén februárban indul a Magyar Márkaszövetség ötödik reklámkampánya, amely során a gyártói márkák értékeire kívánják felhívni a fogyasztók figyelmét.

Célunk a kezdetektől változatlan. Közösen lépünk fel azért, hogy legyenek márkatudatosabbak a hazai fogyasztók, vegyék jobban figyelembe a minőséget, a megbízhatóságot, az innovációt. Ezek a márkaértékek egyértelműen a fogyasztókat szolgálják - mondta Seres Tibor, a Sara Lee Hungary elnök-vezérigazgatója, a márkaszövetség elnöke. Az évente megrendezett márkakampány célja, hogy fokozatosan javítson a hazai fogyasztók szokásain. Jelenleg számukra a legfontosabb vásárlási szempont az ár, és csak ezután következik a minőség, a kényelem, a választék, vagy éppen a termékek egészségre gyakorolt hatása. Az utóbbiaknak nagyobb figyelmet szentelnek a régió többi országában a vásárlók, és hűségesebbek egy-egy jól bevált márkához.

A Magyar Márkaszövetség 2000 februárjában indított először reklámkampányt, hogy a fogyasztók figyelmét felhívja a márkás termékek többletértékeire. Az alapötlet Ausztriából származik, ahonnan a hazai FMCG-cégek érdekképviseltére alakult Márkás Termékeket Gyártók Magyarországi Egyesülete vette át a mechanizmust. Az egyesület jelenleg 46 tagcégből áll, melyek össz forgalma eléri az 500 milliárd forintot és ezzel a hazai FMCG piac 40 százalékát teszik ki. Az egyesület tagcégei eddig közel kétmilliárd dollárnyi befektetést hajtottak végre Magyarországon és ezzel 13 ezer munkahelyet hoztak létre. A reklámszakma szempontjából fontos, hogy a hazai reklámköltések 40 százalékát is ez a 46 vállalat adja.

A kezdeményezés az első két év után máris az ország legnagyobb óriásplakát-kampányává nőtte ki magát. Az indulás óta eltelt időben összesen 25 vállalat 68 márkája vett részt az akcióban. Az egyes márkák az öt év alatt összesen 16 150 óriásplakáton jelentek meg, kiegészülve televíziós és sajtóhirdetésekkel, összességében 1 821 000 000 forintos listaáras média-költségvetéssel. A multinacionális vállalatok termékei mellett a hagyományos hazai márkák is folyamatosan jelen voltak a kezdeményezésben. A kezdetektől következetesen használt "Válasszon igazi márkát!" szlogen a folyamatosságot biztosítja, míg az évről-évre változó kreatív megoldások újabb és újabb márkaértékre hívják fel a figyelmet.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!