Az Egyesült Államokban tavaly a média szektor bevétele 6,5 százalékos növekedés után 178,4 milliárd dollárt tett ki. Ennek döntő többségét a hirdetési bevételek adták, amelyek 175,8 milliárdra rúgtak - derült ki egy hétfőn közzétett kutatásból.
Az adatok szerint a tengerentúli fogyasztók egyre inkább hajlandók áldozni azokra az információkra és szórakoztató tartalmakra, amelyek érdekes számukra. A fenti tényeket James Rutherfurd, a felmérést végző VSS vezetője úgy foglalta össze, hogy a fogyasztók a pénztárcájukkal szavaznak, és amire valóban kíváncsiak, ott minél kevesebb reklámmal szeretnének találkozni.
A szakértők a legdinamikusabban növekvő szegmensnek a videójátékok, a DVD és az internet piacát találták. Stagnálás vagy kisebb csökkenés tapasztalható ugyanakkor az olyan médiumok esetében, mint az országos tévécsatornák, a rádió, a magazinok vagy az országos napilapok.
A különböző csatornák párhuzamos használata (internet és tv, rádió vagy zene) terén is előretörés tapasztalható, ennek is köszönhető, hogy összességében napi átlagban 10 órát vannak kapcsolatban az amerikaiak valamilyen médiummal. Ez a 25 évvel ezelőtti számoknak a duplája - áll a VSS felmérésében.
Ami a jövőt illeti, meglehetősen optimisták az elemzők. Öt év múlva éves átlagban már 4000 órás médiafogyasztással és átlagosan 1000 dollár tartalomvásárlással számol a VSS.
(Menedzsment Fórum)
A hirdetési bevételek dominálnak a médiapiacon
Továbbra is a hirdetésből származó pénzek számítanak a médiapiacon az elsődleges bevételnek. A hagyományos tévéknek a fejlett piacokon egyre inkább konkurensnek kell tekinteniük a fizetős csatornákat, az internetet és a DVD-t.